כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"להכות בטנקים ובמסוקים"

"השר סמוטריץ': "קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית

השר בצלאל סמוטריץ' קרא לאחר הפיגוע להחזיר את המשלחת הישראלית מהפסגה בעקבה. הוא טען: "רגיעה תושג רק כאשר צה"ל יכה בערי הטרור ומחולליו ללא רחם, בטנקים ובמסוקים, באופן שישדר שבעל הבית השתגע". ח"כ דנון מתח ביקורת: "באותו היום בו פורסם שצה"ל יצמצם פעילות לחימה בטרור, אנו מתבשרים על עוד פיגוע"

"השר סמוטריץ': "קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית
סמוטריץ' ונתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר וחבר הקבינט מדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ' הגיב לפיגוע הרצחני שהתרחש היום (ראשון) בשומרון ואמר: "הלב נקרע מצער על הרצח האכזרי של האחים הלל ויגל יניב הי"ד מהישוב הר ברכה בפיגוע הטרור בחווארה".

סמוטריץ' הוסיף: "אני עצמי עברתי שם דקות ספורות לפני הפיגוע, וכל יום עוברים שם אלפים רבים של יהודים בדרכים. כל יהודי הוא מטרה עבור אותם מחבלים צמאי דם".

לסיום קרא השר: "אני קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית מעקבא לאלתר. "רגיעה" תושג רק כאשר צה"ל יכה בערי הטרור ומחולליו ללא רחם, בטנקים ובמסוקים, באופן שישדר שבעל הבית השתגע ויוציא להם את החשק לפגוע בנו. נדרוש כינוס מיידי של הקבינט לקבלת החלטות".

בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט, קיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, בעקבות הפיגוע הקשה. השר גלנט הנחה את כוחות הביטחון למקד את המאמצים המבצעיים והמודיעיניים ללכידת המחבלים, תוך נקיטת כל פעולה נדרשת, כולל פעולות התקפיות למניעת פיגועים נוספים.

בנוסף, שר הביטחון אישר תגבור של כוחות צה״ל ביו״ש, במטרה להרחיב את פעולות ההגנה על היישובים והצירים.

בהערכת המצב השתתפו: הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

ביקורות נוספות על התנהלות הממשלה נשמעו מתוך הממשלה והקואליציה. השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק (הציונות הדתית) הגיבה לפיגוע הקטלני, ואמרה כי הוא "מחייב החזרה מיידית של המשלחת הישראלית מפסגת עקבה".

סטרוק הוסיפה: "אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים, 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרשות הפלסטינית היא הבעיה ולא הפתרון. את ההיערכות לרמדאן נבצע בעצמנו, ללא "הסתייעות" במי שקמים עלינו לכלותנו".

ח"כ דני דנון (הליכוד) מתח ביקורת על הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר: "באותו היום בו פורסם שצה"ל יצמצם פעילות לחימה בטרור בשטחי יהודה ושומרון, אנו מתבשרים על עוד פיגוע ירי מזעזע. במאבק בטרור אסור למצמץ אפילו לא לרגע".

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר, בני גנץ הגיב לפיגוע ואמר: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתם של הלל מנחם ויגל יעקב שנרצחו בפיגוע הנפשע היום בשומרון. אני בטוח שכוחות הביטחון ישימו את ידם גם על המחבלים והמעורבים כולם, והם יסיימו כמו שאמרתי גם בעבר - בכלא או בקבר".

גנץ גיבה את הממשלה על קיום הוועידה בעקבה ואמר: "מול הטרור עלינו להיות נחושים, אחראים ולנהוג כאגרוף ברזל אחד שמאחד את כל החברה הישראלית. טוב עושה הממשלה וטוב עושים גורמי הביטחון שממשיכים לקיים שיח עם הרשות הפלסטינית ומדינות האזור, במטרה להילחם בטרור! לצד זאת ולפני הכל – יש חשיבות עליונה להמשיך במאבק בטרור בכל האמצעים, בכל האזורים, בעוצמה רבה תוך הפעלת כל הכלים – המדיניים, הצבאיים, המשפטיים והכלכליים".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפיגוע ותקף את נתניהו: "פיגוע ירי קשה בשומרון והכל בגלל הסתה ברורה מצידו של אבו-מאזן. אותו אבו מאזן שעם שליחיו היום נפגש הנגבי בהוראתו של נתניהו". ליברמן הוסיף: "נתניהו לא לומד מטעויות עבר ומשדר חולשה לאויבים שלנו ומי שנאלץ לשלם את המחיר הם אזרחי מדינת ישראל. משתתף בצערם העמוק של המשפחות".

כפי שכבר דווח, ירדן מארחת הבוקר (ראשון) פסגת חירום בעקבה - בהשתתפות ארה"ב, ירדן, מצרים, הרשות הפלסטינית וישראל. זאת במטרה לנסות להרגיע את הרוחות לקראת חודש רמדאן, שיחל בעוד כשלושה שבועות, ולמנוע פיצוץ במצב שעלול להוביל לעימות. הצדדים צפויים לדון בתוכנית האמריקנית להרגעת המתיחות בין ישראל לפלסטינים.

בצל הפסגה, בכיר ביטחוני אמר כי בצה"ל מתכוונים לצמצם את הפעילות ביהודה ושומרון למינימום ההכרחי. לפי הגורם, כוחות הביטחון יפעלו רק מול התראות קונקרטיות לפצצות מתקתקות או מחבלים שמתכוונים לעשות פיגועים בטווח הזמן המידי. בנוסף, ישנה כוונה לתת למנגנונים הפלסטינים הזדמנות לבצע מעצרים בצורה עצמאית כפי שהיה בעבר.

 

פיגוע ירי אורית סטרוק דני דנון בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד