י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נפגעי טרור? כך תמלאו טפסים בביטוח לאומי

נפגעתם חלילה מפעולות איבה? לפני שתפנו לביטוח לאומי - חשוב לדעת, כך תמלאו את הטפסים הנדרשים מבלי להפסיד

נפגעי טרור? כך תמלאו טפסים בביטוח לאומי

במידה ונפגעתם בפעולת טרור (איבה), ונגרמה לכם פגיעה נפשית או פיזית, עליכם למלא טפסים של הביטוח הלאומי וזאת בכדי שתוכלו לקבל פיצוי מהמדינה עקב פגיעתכם.

הטופס הראשון שתמלאו קרוי בל/580 והוא בעצם הודעה על פגיעה בפעולות איבה ותביעה לתגמול טיפול רפואי.

הטופס מתחיל בכך שאתם נדרשים לרשום פרטים טכניים, כגון, שם, תעודת זהות, כתובת, תאריך לידה, תאריך הפגיעה וכדומה.

פרטים נוספים וחשובים ביותר שהנכם נדרשים לרשום אלו פרטי הפגיעה. חשוב מאוד לרשום באופן מדויק כיצד אירעה הפגיעה, שכן כל מילה כתובה עלולה להתפרש באופן כזה שאולי הביטוח הלאומי לא יכיר בכם כנפגעי פעולות איבה.

כמו כן, בהמשך העמוד הראשון של הטופס, תידרשו לכתוב אלו איברים נפגעו לכם ומהי מהות הפגיעה. אין ספק כי זהו סעיף קריטי במילוי הטופס. במידה ותחסירו פרטים בסעיף זה או שתמלאו פרטים שגויים, הדבר עלול להיות בעוכריכם ויכול להיות שאיבר מסוים (או מצב נפשי) כלל לא ייכלל בתביעה מול הביטוח הלאומי.

בעמוד שלאחר מכן, תידרשו למלא מהם שמות העדים לפגיעה. קרי, במידה ונפגעתם בהיותכם מחוץ לבית, רצוי מאוד לקבל פרטי התקשרות עם העדים.

בעמוד השלישי תידרשו למלא את פרטי עבודתכם טרם הפגיעה ולצרף שלושה תלושי שכר אחרונים. בנוסף, תידרשו למלא את פרטי חשבון הבנק שלכם על מנת לקבל את כספי הפיצוי.

בעמוד האחרון של טופס בל/580 תידרשו לחתום על כתב ויתור סודיות רפואית, אשר יעניק למוסד לביטוח הלאומי, גישה לעיון בתיק הרפואי שלכם מיום היוולדכם.

הדבר לא מסתכם באמור לעיל, שכן הטופס שתמלאו לאחר שתקבלו אישור כי הנכם נפגעי פעולות איבה הוא טופס הקרוי בל/581. הטופס הינו תביעה לקביעת דרגת נכות ולתשלום תגמול נכות לנפגע איבה.

בטופס עצמו תידרשו למלא פרטים טכניים אודותיכם וכן תידרשו לרשום מהם המגבלות והכאבים שיש לכם בעקבות הפגיעה. חשוב מאוד לרשום בפירוט מהם המגבלות שיש לכם ולא לחסוך במילים, שכן הדבר יכול להשפיע מאוד על קביעת דרגת הנכות ולהיות בעל משמעות של עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

מומלץ מאוד להיעזר עם המומחים בתחום עוד בטרם מילוי הטפסים, שכן החסרת פרטים או מסירת פרטים לא רלוונטיים, עלולים לעלות לכם סכומי כסף ניכרים.

*כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
עו"ד ינון הדאיה הינו בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
טלפון: 08-6732277
טרור ביטוח לאומי פציעה טופס נכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד