כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מעל 50,000 הרוגים

עיתונאים טורקים נעצרו בגלל דיווחים על רעידת אדמה

משטרת טורקיה עצרה עיתונאים רבים שדיווחו על אסון רעידת האדמה, הרשויות טוענות כי עיתונאים דיווחו "חדשות מזויפות" כשראיינו ניצולים שהתלוננו על איטיות צוותי החילוץ. לפחות 50,000 בני אדם נהרגו ברעידות האדמה שפגעו הן בטורקיה והן בסוריה

עיתונאים טורקים נעצרו בגלל דיווחים על רעידת אדמה
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

העיתונאי מיר עלי קוצ'ר היה 350 קילומטרים ממוקד הרעש כאשר טורקיה נפגעה מרעידת אדמה קטלנית ב-6 בפברואר. הוא תפס את המצלמה והמיקרופון שלו, הוא נסע לאזור הרעידה כדי לראיין ניצולים.

הוא פרסם סיפורים של ניצולים ומצילים בטוויטר וכעת הוא נחקר בחשד להפצת חדשות מזויפות ועלול לעמוד בפני עד שלוש שנות מאסר. הוא אחד מארבעה עיתונאים שנחקרים בשל דיווח על רעידת האדמה.

ארגוני חופש העיתונות טוענים כי עשרות עיתונאים נוספים נעצרו, ועל חלקם נאסר לפרסם ידיעות. לפחות 50,000 בני אדם נהרגו ברעידות האדמה שפגעו הן בטורקיה והן בסוריה.

קוצ'ר ראיין צוותי חילוץ ומחולצים שהגיעו ממערב טורקיה, והוא פרסם את סיפוריהם בטוויטר. חלק מהניצולים אמרו לו שלא קיבלו סיוע במשך ימים. תלונות דומות צוטטו בכלי תקשורת תומכים באופוזיציה.

הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ביקר באזורים שנפגעו ברעידת אדמה אמר לאנשים שהוא יבנה מחדש את עריהם. אבל הוא גם הזהיר כי אלה שמפיצים "חדשות מזויפות" ו"גורמים לכאוס חברתי" יועמדו לדין, וכינה אותם "פרובוקטורים".

קוצ'ר אמר לרשת BBC שבזמן שדיווח מהאזור שנפגע ברעידת האדמה, משטרת דיארבקיר השאירה הודעה בדירתו המורה לו לבקר בתחנת המשטרה ולמסור הצהרה. קוצ'ר אמר שהוא הקפיד בעבודתו וריאיין את כל הצדדים, מניצולים ועד למשטרה ועובדי ההצלה. "לא שיתפתי מידע בלי מחקר וניתוח מעמיק", הוא אמר.

מספר העיתונאים האחרים הנחקרים אינו ברור. בסוף השבוע מסרה המשטרה כי עצרה 134 בני אדם על רקע "פוסטים פרובוקטיביים" זהותם לא נמסרה.

רעידת אדמה בטורקיה רעידת אדמה בסוריה הרוגים ופצועים מעצר עיתונאי עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד