י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גילה את השקרים

דרום אפריקאי בישראל: "איפה חדר האמבטיה לשחורים בלבד?"

סטודנט דרום אפריקאי שנחת בישראל בנמל התעופה בן-גוריון בתל אביב לאחר טיסה של תשע שעות מיוהנסבורג הלך לשירותים. כשניגש לפקיד חברת תעופה - בתקווה שהוא מבין אנגלית - שאל אותו הסטודנט "אתה יכול בבקשה להראות לי איפה השירותים לשחורים בלבד?". כך סיפר גבר דרום אפריקאי בביקורו האחרון בישראל על השקרים שסיפרו לו על ישראל

דרום אפריקאי בישראל: "איפה חדר האמבטיה לשחורים בלבד?"
קלאס מוקגומולה צילום: באדיבות המצלם

גבר דרום אפריקאי קלאס מוקגומולה, סיפר לאחרונה על מה שאירע ב-2015 כשנחת בנמל התעופה בן-גוריון בתל אביב לאחר טיסה של תשע שעות מיוהנסבורג וחיפש את השירותים.

כשניגש לפקיד חברת תעופה - בתקווה שהוא מבין אנגלית - שאל אותו מוקגומולה: "אתה יכול בבקשה להראות אותי איפה השירותים לשחורים בלבד?". המום משאלתו, השיב הפקיד כי בוודאי אין שירותים כאלה בשדה התעופה, אך הצביע היכן נמצאים שירותי הגברים הקרובים ביותר.

עכשיו הגיע תורו של מוקגומולה להזדעזע. הוא המשיך להיכנס לשירותים וראה את הראיות במו עיניו. בניגוד למה שנאמר לו בדרום אפריקה, יהודים וערבים השתמשו באותו שירותים ואף אחד לא התנגד כשהוא - עם עורו השחור - נכנס פנימה.

מוקגומולה דיבר על הרגע הזה שקרה ב-2015 בביקור שנערך לאחרונה בירושלים: "לימדו אותי בצורה מאוד נחרצת, הגזענות בישראל כל כך עמוקה, שהיהודים אפילו לא חולקים את השירותים שלהם עם שחורים או ערבים. לראות ברגעים הראשונים לאחר הנחיתה בישראל שזה בבירור לא כך סימן עבורי נקודת מפנה".

הרגע הזה סימן את תחילת דרכו של מוקגומולה מפעיל BDS אנטי-ישראלי למה שהוא היום - הרכז הראשי של Africans for Peace, ארגון שנלחם ברטוריקה האנטי-ישראלית וה-BDS המוזנת לסטודנטים באוניברסיטה בדרום אפריקה, ארה"ב ובריטניה.

בעוד מוקגומולה היה סטודנט באוניברסיטת וויטווטרסרנד ביוהנסבורג, הוא נעשה פעיל בתנועת השחרור השחורים, הקונגרס הלאומי האפריקאי (ANC). כחלק מעבודתו כפעיל למען מי שראה בו מדוכאים, הוא נחשף לתנועת ה-BDS האנטי-ישראלית שיש לה נוכחות חזקה באוניברסיטאות בדרום אפריקה. "ארגון החרם, והסנקציות הגיעו אלינו והכינו מצגת עם סרטונים המראים תינוקות מתים להסביר מדוע ישראל היא מדינת אפרטהייד. וכדרום אפריקאי, בהיותי שחור, זה די נגע בי", אמר מוקגומולה לארגון העיתונאים TPS שארגן את הביקור האחרון בישראל.

מוקגומולה אמר: הרגשנו כאילו אלה החברים שלנו ואנחנו יכולים לסמוך עליהם. הם אמרו לנו שאסור לערבים להיכנס לאוניברסיטאות בישראל, אסור לחלוק אוטובוסים יחד, חופים או בתי חולים עם יהודים, בעצם שהיהודים הקימו העתק למערכת האפרטהייד שגרמה כל כך הרבה סבל כאן בדרום אפריקה. לא אימתנו את המידע, פשוט הרגשנו שהוא חייב להיות נכון ואנחנו צריכים להילחם בזה".

"הם לא רק הטיפו לאנטי-ציונות, הם הטיפו לאנטישמיות ולא ממש ידענו את ההבדל". מוקגומול כל כך הושפע מהשקרים ששמע עד שהחל לתקוף כל דבר שקשור לישראל וליהדות, כולל הנחת ראש חזיר בחלק הכשר של סופרמרקט והסתערות על בימת הופעה של פסנתרן ישראלי באוניברסיטה, מה שכמעט גרם לו להיות מורחק מהאוניברסיטה.

מאחר שעתידו באוניברסיטה היה על הכף, החל מוקגומול להטיל ספק במידע שהוא ניזון לו על ישראל, ולאחר מכן החליט לבקר במדינה היהודית במטרה להצדיק את האקטיביזם האנטי-ישראלי שלו. בעקבות הביקור "מאיר העיניים" שלו, מוקגומולה חזר לדרום אפריקה להוט לחלוק את חוויותיו ולהסביר לחברים ששיקרו להם.

השיחות לא עלו יפה, בלשון המעטה. "זה היה כל כך יוצא דופן שמישהו ירצה לנסוע לישראל כי זה טאבו כזה", אמר ל-TPS. "פשעתי בעיניהם והם לא רצו להיות איתי יותר".

"זה היה לפני שהיה לנו את המונח ביטול-תרבות אבל זה בדיוק מה שהם ניסו לעשות לי. חברים נטשו אותי וכמה מאלה שהייתי הכי קרוב איתם הזהירו אותי לחפש 'שרשרת'", אמר מוקגומולה. "שרשרת" הוא המונח לשיטת הוצאה להורג בה משתמשים בשחורים החשודים בשיתוף פעולה עם משטר האפרטהייד - צמיג שטוף בנזין מונח סביב הקורבן ומועלה באש.

עם זאת, מוקגומולה הוא אדם נחוש ואפילו איומי מוות לא הצליחו להפחיד אותו ואת השאיפה שלו להפיץ את האמת. הוא הצליח לשכנע כמה מחבריו לחקור את העובדות על ישראל, ואפילו לעודד אותם לבקר ולגלות את האמת בעצמם.

"הם התחילו להקשיב לי, רבים מחבריי התחילו לטייל בישראל כדי לראות על מה אני מדבר. בחור אחד שנהג להצהיר בפומבי על אהבתו להיטלר, עשה את הטיול לישראל וכשחזר, הוא ניגש לוועד היהודי בקמפוס והתנצל בפניהם".

דרום אפריקה אפרטהייד שקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד