כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סכנה

אזהרת ריקול: ייתכן וכוס הקפה שלכם משחררת עופרת רעילה

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מזהיר את הציבור משימוש במוצר באופן מיידי: כוס מאג מעוטרת קרמית המהווה סכנה בריאותית | המכירה בחנויות אסורה בהחלט | בבדיקת המוצר נמצאה חריגה בשחרור עופרת - פי 3 מהנדרש בתקן

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקולוביץ, מזהיר את הציבור משימוש במוצר מסוג מאג מעוטרת קרמית אשר יכולה לגרום לסיכון בריאותי.

בבדיקה נמצא כי ישנה חריגה בשחרור עופרת מהכוס - פי 3 מהנדרש בתקן. העופרת הינה מתכת כבדה המסוכנת לבריאות האדם.

להלן הפרטים כפי שמופיעים על גבי המדבקה בתחתית הכוס:

Abu Shokor Mouse Ware

ברקוד: 6926151514347 ITEM NO: FA43-4

היבואן : חברה A.S.C תוצרת סין.

 בבדיקה שנערכה מטעם הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו: ת"י 1003 חלק 1.2 - שחרור עופרת וקדמיום מכלים הבאים במגע עם מזון.

המחזיק במוצר שבתמונה מתבקש להפסיק את השימוש בו לאלתר. המכירה בחנויות אסורה בהחלט. במקרה של הימצאות המוצרים הללו במכירה, יש ליידע את מינהל התקינה

הממונה על תקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים תשי"ג- 1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו.

מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.

הסימפטומים והסימנים של הרעלת עופרת כוללים, בין היתר, שינויים התנהגותיים, כאבי בטן, כאב ראש, בלבול, אנמיה, עצבנות ובמקרים חמורים יותר עלולים להוביל לתרדמת ולמוות.

 

ריקול איסוף מוצרים אזהרה לציבור הרעלה עופרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד