כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עשרות בתים ורכבים הוצתו

לקראת רגיעה: חיילי צה"ל השיגו שליטה על המהומות בחווארה

כנקמה על הפיגוע: מאות יהודים הגיעו לכפר חווארה והציתו עשרות מכוניות ומבנים. כוחות הביטחון חילצו מבתים בוערים בכפר 9 משפחות פלסטיניות. בעקבות המהומות החריגות צה"ל נערך לאבטח את כל האזור. בתוך כך, מנגנוני הביטחון מנעו מפלסטינים להצית את קבר יוסף בשכם 

לקראת רגיעה: חיילי צה"ל השיגו שליטה על המהומות בחווארה
העימותים בחווארה צילום: תיעוד פלסטיני

מהומות בחווארה: שעות אחרי הפיגוע הרצחני בשומרון הגיעו הערב (ראשון) מאות מתיישבים לכפר חווארה והעלו באש 100 מכוניות, ועשרות בתים. 35 בתים נשרפו כליל, 40 בתים נשרפו חלקית. בנוסף נופצו ברחוב הראשי של הכפר חלונות ראווה של בתי עסק. 3 יהודים נפצעו קל מיידוי אבנים לעברם. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי פלסטיני נהרג כתוצאה מאש חיה לעברו - סאמח אקטש, בן 37.

(תיעוד פלסטיני של שרפה שפרצה במהלך העימותים עם מתנחלים בכפר חווארה)
(המהומות בחווארה)
מעריית חווארה נמסר למנהל מחלקת השטח של ארגון יש דין: "מתנחלים השמידו הערב את הכפר חווארה, זאת הייתה אלימות ברוטאלית שלא ראינו בכפר שנים. הצבא לא עשה דבר כדי למנוע מהמתנחלים לעשות כל העולה על רוחם, זה פוגרום בחסות הצבא וממשלת ישראל".

 

כוחות מג"ב גדולים וגדוד מילואים הוקפצו לכפר והצליחו להשיג שליטה על ההתפרעויות. הפלסטינים מדווחים כי מנגנוני הביטחון של הרשות מנעו הגעה של צעירים פלסטינים לקבר יוסף לאחר שאלו ניסו להשליך בקבוקי תבערה לעבר המקום.

(ניסיון הפריצה לקבר יוסף)

על פי הדיווחים, כוחות הביטחון חילצו מבתים בוערים בחווארה 9 משפחות פלסטיניות. בעקבות המהומות החריגות הצבא נערך לאבטח את כל האזור. בצה"ל שוקלים להציב מחסומים מסביב לעיר שכם. על פי ההערכה בצה"ל פיגוע חקיינות יכולים להתרחש בכל רגע

מוקדם יותר דיווח הסהר האדום הפלסטיני על כ-100 נפגעים פלסטינים בעימותים בחווארה. אחד מהנפגעים נפצע מדקירות סכין ואחר הוכה במוטות ברזל.

(הצתת מבנה בחווארה לפי דיווחים פלסטיניים)

דובר חמאס, חאזם קאסם הגיב: "ההתקפות הברבריות של המתנחלים נגד עמנו בחווארה משקפות את התנהגות הטרור הנאצית של המתנחלים ואת השותפות של צבא האויב - באמצעות מתן הגנה מלאה למתנחלים. התוקפנות מדגישה שאין דרך לעצור את הטרור שלהם אלא באמצעות הסלמה של פעולת ההתנגדות להרתעתם".

בתוך כך, על פי הדיווחים בעזה, עשרות צעירים נערכים כעת לפעילות ההטרדה הלילית שצפויה להתקיים סמוך לגדר הביטחון, "כאות תמיכה בעיירה חווארה".

(כבאית פלסטינית שנפגעה מיידויי אבנים)
(תיעוד פלסטיני של הצתת מבנים)
בעקבות האירועים, נערכו באבו דיס וברמאלה שיירות ועצרות הזדהות עם תושבי חווארה.
(עצרת הזדהות בכיכר אל-מנארה ברמאללה)
(שיירת הזדהות באבו דיס) 
במקביל, הרמטכ״ל רא"ל הרצי הלוי הגיע הערב לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב ותחקיר ראשוני בנקודה.
מדובר צה"ל נמסר: "בשעות האחרונות, התפתחו בשומרון הפרות סדר אלימות במספר מוקדים, אשר מטופלות על ידי צה"ל, מג"ב , כבאות והצלה, משטרת ישראל ושאר כוחות הביטחון. הרמטכ״ל הנחה על תגבור כוחות נוסף לסיכול פיגועים ומניעת הפרות סדר, לצד חיזוק והגברת המאמצים ללכידת המחבלים".

(הרמטכ"ל בזירת הפיגוע. צילום: דובר צה"ל)

 

 

 

 

חווארה שומרון התפרעויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד