י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'אלול' בקבר רחל: תפילות 23 שעות ביממה

רבבות פוקדים את קבר רחל במהלך חודש הרחמים והסליחות, והוא ייפתח לתפילה 23 שעות ביממה • העבודות באתר יתוגברו

צלם: יוסי רוזנבוים
צלם: יוסי רוזנבוים

במהלך חודש הרחמים והסליחות, חודש אלול, נוהגים רבבות עמך בית ישראל לפקוד את קבר רחל, בעקבות זאת ולאחר מאמצים הוחלט לפתוח את קבר רחל לתפילות במשך 23 שעות ביממה.

את ההנחיה לפתוח את הקבר לתפילות כמעט בכל שעות היממה העניק סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, וזאת לאחר פניית חברת הכנסת אורית סטרוק והתייעצות עם מנכ"ל המקומות הקדושים יוסף שווינגר.

לדברי סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: "החלטתי נובעת מהחשיבות עליונה שאני רואה במתן אפשרות תפילה לכל יהודי באשר הוא בכל שעות היממה בכל מקום קדוש ובקבר רחל בפרט. עניין זה מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בתקופת החגים, תקופה בה נוהגים כל בית ישראל לפקוד את המקומות הקדושים לקראת השנה החדשה".

לדברי ח"כ אורית סטרוק, פנייתה לסגן השר באה בעקבות עלייה משמעותית במספר המתפללים הנוהגים לפקוד את האתר במהלך חודש אלול. "מי שהסבה את תשומת לבי לנושא חשוב זה הייתה פעילה מרכזית למען המקום לאורך שנים רבות. דווקא בימים אלו חשוב לאפשר לציבור הרחב לפקוד את המקום ולהרבות בתפילה".

קבר רחל פתוח בדרך כלל במשך רוב שעות היממה, אולם בשעות הלילה הוא נסגר לפרק זמן של מספר שעות.

מנכ"ל המקומות הקדושים יוסף שווינגר הוסיף כי במשרדו יעשו הכול על מנת לתגבר את עובדי הניקיון והתחזוקה, בכדי לקצר את פרק הזמן בו נסגר האתר במהלך השנה לצורכי ניקיון ותחזוקה ויעמוד על שעה אחת בלבד.
קבר רחל עבודות אתר פעילות תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד