כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לפיד מאשים ותוקף

נתניהו על המהומות בחווארה: "לא לקחת את החוק לידיים"

ראש הממשלה נתניהו הגיב על הפיגוע בשומרון ואמר: "קרה היום אסון נורא". נתניהו הפציר: "תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים - וביחד ננצח את הטרור". שר הביטחון גלנט: "הפרות הסדר בחאוורה מסכנות את האזרחים, ופוגעות בפעילות כוחות הביטחון" | סמוטריץ': "אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם"

נתניהו על המהומות בחווארה: "לא לקחת את החוק לידיים"
נתניהו על הפיגוע בשומרון ועל המהומות בחווארה צילום: ללא קרדיט

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לפיגוע הרצחני בשומרון ואמר: "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה' יקום דמם".

נתניהו הוסיף: "צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון".

נתניהו הדגיש: "אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות - לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים.

תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים - וביחד ננצח את הטרור", אמר.

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ' קרא בחשבון הטוויטר להפסיק את המהומות: "אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בע"ה".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא למהומות ואמר: "גם בסיומה של יממה קשה וכואבת, בה שני אחים צעירים נרצחו בידי מחבל שפל, אני קורא לאזרחי ישראל: אל תקחו את החוק לידיים".

‏לדברי גלנט, "הפרות הסדר בחאוורה מסכנות את האזרחים, ופוגעות בפעילות כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים. אני סומך על מפקדי ולוחמי צה״ל, ובטוח כי ישימו את ידם על הרוצחים".

כזכור, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הערב מפי בכיר פת"ח בחווארה כי מתיישבים הציתו לכאורה כ-20 בתים ורכבים עד כה. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על כ-100 נפגעים פלסטינים בעימותים בחכפר. אחד מהנפגעים נפצע מדקירות סכין ואחר הוכה במוטות ברזל.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תוקף הערב את המהומות ומאשים: "המליציות של סמוטריץ׳ יצאו לשרוף את חווארה כדי לטרפד את הפסגה בעקבה של נתניהו וגלנט. הממשלה הזו מסוכנת לביטחון ישראל".

מאידך, דובר חמאס, חאזם קאסם הגיב ואיים: "ההתקפות הברבריות של המתנחלים נגד עמנו בחווארה משקפות את התנהגות הטרור הנאצית של המתנחלים ואת השותפות של צבא האויב - באמצעות מתן הגנה מלאה למתנחלים. התוקפנות מדגישה שאין דרך לעצור את הטרור שלהם אלא באמצעות הסלמה של פעולת ההתנגדות להרתעתם".

בנימין נתניהו פיגוע ירי חווארה יגל יעקב יניב הלל מנחם יניב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד