כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סקר פוקס ניוז

טראמפ או דה-סנטיס: ההעדפה הרפובליקנית המובילה ב-2024

שנה אחת מהפריימריז של 2024, ובסקר של רשת פוקס ניוז על המועמדות לנשיאות המפלגה הרפובליקנית יש מוביל ברור. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נראה חזק | יותר ממחצית מהמצביעים הדמוקרטים רוצים לראות מישהו אחר מלבד ביידן כמועמד המפלגה לנשיאות ב-2024

טראמפ או דה-סנטיס: ההעדפה הרפובליקנית המובילה ב-2024
בחירות בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

הפריימריז ב-2024 לראשות המפלגה הרפובליקנית מסקרנים את האמריקאים, בסקר הלאומי של רשת פוקס ניוז על המועמד לנשיאות. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נראה טוב, בעוד שהנשיא ביידן ייאלץ להיאבק קשות. 77% תומכים בדרישת מבחני כשירות נפשית לפוליטיקאים מעל גיל 75.

מצביעי הפריימריז הרפובליקנים הצביעו לרשימה של 15 מועמדים שהוכרזו כמועמדים פוטנציאליים למועמדות לשנת 2024. טראמפ בראש הרשימה עם 43%, אחריו מושל פלורידה רון דסנטיס ב-28%, ניקי היילי ומייק פנס ב-7% כל אחד, וגרג אבוט וליז צ'ייני ב-2% כל אחד. כל השאר מקבלים 1% או פחות. אפילו בשלב מוקדם זה, רק 3% אינם בטוחים בבחירתם. 

בקרב מצביעי הפריימריז הרפובליקנים, גברים, נשים, אלה מתחת לגיל 45 ומעלה, ואלה ללא תואר אקדמי, כולם שמו את טראמפ במקום הראשון ואת דה סנטיס במקום השני. מושל פלורידה נמצא בראש בין בעלי תואר אקדמי ואלו שחושבים שביידן נבחר באופן לגיטימי.

מצבו של ביידן לא מזהיר, בעוד ש-37% ממצביעי הפריימריז הדמוקרטים רוצים להשאיר את ביידן כמועמד מפלגתם, רוב של 53% אומרים שהם רוצים שמישהו אחר יתמודד. התמיכה הזו בביידן מחווירה בהשוואה למה שקיבל טראמפ לפני ארבע שנים. בפברואר 2019, באותה נקודת זמן, 72% מהמצביעים הרפובליקנים רצו להשאיר את טראמפ כמועמד מפלגתם - כמעט כפול מהתמיכה הנוכחית של ביידן.

 

 

 

 

דונלד טראמפ רון דה סנטיס ג'ו ביידן רפובליקנים דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד