כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שיחת טלפון מצמררת

ציד האוליגרכים: ניצל שלוש פעמים מניסיונות התנקשות

איגור סיצ'ב התחמק משלושה נסיונות התנקשות שהוזמנו על ידי אוליגרכים רוסים. האיש אב לשניים, בן 47, קיבל שיחת טלפון מצמררת המאיימת על חיי ילדיו. "בפעם הבאה תאבד את אשתך וילדיך". הוא נדרש להפסיק לנסות לחשוף את האוליגרכים

ציד האוליגרכים: ניצל שלוש פעמים מניסיונות התנקשות
אילוסטרציה צילום: pexels

גבר רוסי התחמק משלושה נסיונות התנקשות של אוליגרכים של פוטין, שחיבלו שוב ושוב בג'יפ שלו והרסו אותו, כך הוא סיפר ל'דיילי מייל'. האיש אב לשניים איגור סיצ'ב, בן 47, עבד בעבר בחברת הכימיקלים של המיליארדר הרוסי אנדריי גורייב, ומתנגד זה מכבר לוולדימיר פוטין.

בשיחות טלפון נאמר לסיצ'ב שחייהם של אשתו וילדיו יהיו בסכנה אלא אם יפסיק לנסות לחשוף את האוליגרכים.

מעסיקו לשעבר, גורייב, נמצא תחת סנקציות בבריטניה ובמקומות אחרים בשל קשריו למשטר הרוסי, עם הון ש 8.3 מיליארד ליש"ט ובבעלותו האחוזה השנייה בגודלה בלונדון, הבית היחיד הגדול מזה של גורייב הוא ארמון בקינגהאם. לאחר שביקש מקלט מדיני בלטביה, סיצ'ב לקח את אנדריי גורייב לבית המשפט בבריטניה. 

סיצ'ב, כיום אוליגרך בעצמו, הוא אחד התורמים הבכירים של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני ונתן לאסיר הפוליטי לפחות 1.5 מיליון דולר. 

לאחר שעזר סיצ'ב לחברה של גורייב להיחלץ מתיק הימנעות ממס ברוסיה, סיצ'ב אמר שהחברה הבטיחה לו בונוס משמעותי בהיקף של אחוז אחד משווי החברה ב-2018. לדבריו, החברה מעולם לא שילמה לו והוא החל בהליכים משפטיים. כעת, הוא ביקש מסוכנות הפשע הלאומית של בריטניה להעמיד לדין את אויביו בגין ניסיון רצח, שחיתות ושוחד לאחר ש"ניסו להרוג אותו", "שיחדו את עורכי דינו" ו"איימו לרצוח את אשתו וילדיו".

הוא אמר שהלחץ מצד האוליגרכים קרע את משפחתו והיוו גורם לגירושיו, עם זאת, הוא רצה להבהיר שהוא כבר לא בקשר איתם כדי להבטיח את שלומם. כאמור, האיומים ונסיונות ההתנקשות החלו כשסיצ'ב לקח את האוליגרכים לבית המשפט בגין מעשי שחיתות. הוא אמר: "האוליגרכים איימו שוב ושוב להרוג אותי, ודרשו שאבטל את התביעה הזו או להפנות אותה לאנשים הקשורים לאוליגרכים".

הוא הוסיף: "אני לא מרגיש בטוח, אני מקבל באופן קבוע איומים אנונימיים בטלפון, במסרונים מיידיים ובמייל". הוא אפילו קיבל אימייל להזמין תוכנית הלוויה שלו עצמו בהנחה של 500 פאונד.

 

 

 

אוליגרכים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד