כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בונקר תת-קרקעי

מיטת יחיד וחולצות חאקי: כך נראה חדר המלחמה של זלנסקי

נשיא אוקראינה חשף בונקר תת-קרקעי בקייב, שם הוא סגור הרחק מהמשפחה כשהוא מציג את ארון הבגדים שלו בזמן המלחמה, זלנקסי חי למעשה לבדו בחדר המלחמה שלו בבירה קייב בשנה האחרונה. זלנסקי לא נראה בחליפה מאז תחילת הפלישה הרוסית, אבל יש את זו שלבש בפעם האחרונה עם פרוץ המלחמה

מיטת יחיד וחולצות חאקי: כך נראה חדר המלחמה של זלנסקי
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

נשיא אוקראינה זלנסקי נתן הצצה לחדרי המלחמה הסודיים ביותר שלו בתוך בונקר בקייב, בו הוא גר בשנה האחרונה לציון יום השנה לפלישה של רוסיה.

בראיון עם העיתונאי האוקראיני דמיטרו קומרוב, הראה זלנסקי לאוקראינים את המרחב הקטן שבו הוא מקבל החלטות חיוניות, מקיים פגישות ומטלפן לראשי מדינות מכל העולם.

הוא סיפר על השעות הראשונות של המלחמה, זלנסקי תיאר איך מיהר לחדר המלחמה שלו לאחר שנודע לו על פלישת פוטין בשעות המוקדמות של ה-24 בפברואר 2022.

הצילומים מחדרו של הנשיא כללו סיור בחדר השינה של זלנסקי, בארון הבגדים החבוי ובחלל המשרדים של זלנסקי. על שולחנו מונחים דגמי מטוסים ותמונה שלו ושל אשתו אולנה, יחד עם שני ילדיהם, וכן פסל של מנהיג ימי המלחמה של בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל. משרדו מעוטר גם בדגמי טנקים ודגל אוקראינה.

הוא שוחח עם 27 מנהיגים לאומיים בבוקר ה-24 בפברואר 2022, אמר זלסנקי עיתונאי קומרוב, כשהוא יושב על כיסא ליד הטלפון שבו צולם לעתים קרובות כל כך משתמש בו.

חדרי המלחמה של זלנסקי כוללים ארון בגדים מלא עם אך ורק בגדי צבע חאקי ובגדי מלחמה. זלנסקי לא נראה בחליפה מאז תחילת הפלישה, אבל יש את זו שלבש בפעם האחרונה עם פרוץ המלחמה שוכבת בארון הבגדים. הוא אמר שהוא שמר את החליפה האחרונה שלו כ'סמל': "אנחנו ננצח בקרוב, אז נלבש שוב חליפות".

הוא אמר: "אני גר כאן. זה הבית שלי. אני גר פה שנה". זלנסקי ממשיך להתגורר בלב ארצו למרות שהוזהר על ידי כוחות הביטחון לעזוב למען ביטחונו. "אמרו לי לארוז, כי הייתי מטרה, ושצריכים לעשות כל מה שהם יכולים כדי להביא אותי למקום בטוח. לא חשבתי על מה שעלול לקרות, על עצמי. זה לא עניין של אומץ. חשבתי על ההשלכות של העזיבה שלי ומה יקרה. האחריות היא עליי, אם אעזוב, אף אחד לא ישאל אחר כך מי הציע את זה. תהיה רק ​​התוצאה: נטשת את המדינה שלך, אני חושב שזאת בגידה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי אולנה זלנסקה קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד