כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התגאה ביהדותו

גיבור מלחמת העולם השנייה נפטר רגע לפני יום הולדת 100

אלפרד הוברמט, טייס בחיל האוויר המלכותי של בריטניה, טס ב-38 משימות יוצאות דופן בתור טייס בחיל האוויר המלכותי והיה חלק חשוב באגודת המפציצים בגרין פארק בלונדון בזמן מלחמת העולם השנייה. במהלך מלחמת העולם השנייה, 20,000 גברים יהודים הצטרפו לחיל האוויר כדי להילחם בנאצים

גיבור מלחמת העולם השנייה נפטר רגע לפני יום הולדת 100
אלפרד הוברמן צילום: באדיבות המשפחה

טייס יהודי אמיץ גיבור מלחמת העולם השנייה, ששירת בחיל האוויר המלכותי וטס ב-38 משימות מסוכנות מעל גרמניה הנאצית נפטר בסוף השבוע ארבעה חודשים לפני יום הולדתו ה-100.

המנוח נולד ב-1923 בווסטהאם, לונדון, אלפרד הוברמן התגייס לחיל האוויר המלכותי ב-1941 והצטרף לטייסות שהפציצו את גרמניה. כ-55,000 גברים בחיל האוויר המלכותי הבריטי נהרגו במהלך מלחמת העולם השנייה.

הבת מישל אמרה לעיתון היהודי הבריטי Jewish News, "רוב הקולגות של אבי נהרגו לאחר גיחה אחת או שתיים. זה היה נס. מותו לא הפתיע, למרות שקיווינו שהוא יספיק את יום הולדתו ה-100 כפי שתמיד רצה". במהלך מלחמת העולם השנייה, 20,000 גברים ונשים יהודים הצטרפו לחיל האוויר כדי להילחם בנאצים.

לאלפרד הומלץ לשנות את הדת המוטבעת על תגי הזהות שלו לפני שטס מעל גרמניה, אלפרד סירב ואמר: "חייתי את חיי כיהודי ואני אמות כיהודי".

"אבא שלי היה אדם מאוד מורכב", אמרה בתו מישל. "הוא גדל עם חוויותיו במלחמת העולם השנייה. הוא היה אמן. הוא היה מעצב אופנה ואיש עסקים. הוא אהב את ישראל למרות שמעולם לא ביקר שם, הוא תמיד עקב אחרי ישראל מקרוב. אבל אחרי השירות הצבאי הוא לא רצה לטוס. הוא נסע לחו"ל רק לעתים רחוקות - להיות במטוס העלה יותר מדי זיכרונות טראומטיים".

אלפרד הוברמן הותיר אחריו את אשתו תלמה בת ה-93, את הבנים פול ופיטר, את הבנות מישל וקורין, חמישה נכדים ושני נינים. הבת סנדי נפטרה ב-2016.

בתו כתבה בפייסבוק: "אבי היקר, אלפרד הוברמן נפטר בשלווה - רק 4 חודשים מיום הולדתו ה-100. הייתי איתו בסוף ימיו יחד עם האחים שלי פול הוברמן, פיטר הוברמן והאחיינית כרמן אלקלעי. הוא מוכר בזכות מעשי הגבורה שלו בחיל האוויר הבריטי אחר דור במהלך מלחמת העולם השנייה, וכל מה שעשה לאחר מכן עבור חיל האוויר המלכותי. הוא ואמי חגגו לאחרונה את יום הנישואים ה-73 שלהם".

בריטניה מלחמת העולם השנייה נאצים טייס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד