כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השפעה מערבית קלוקלת

צפון קוריאה מזהירה הורים לא לתת לילדיהם לצפות ב"תוכן מערבי"

צפון קוריאה מזהירה הורים שיתירו לילדיהם לצפות בסרטים הוליוודיים כי הם יישלחו לבתי כלא. האזהרה הגיע על רקע האיסור החמור לצפות בתוכניות טלוויזיה מערביות שלטענת צפון קוריאה "שוטפות את מוחות הצעירים". הורים שיפרו את הכללים יעמדו מעתה בפני עונש מאסר ללא אזהרה נוספת

צפון קוריאה מזהירה הורים לא לתת לילדיהם לצפות ב"תוכן מערבי"
בית כלא בישראל צילום: Moshe Shai/Flash90

הורים בצפון קוריאה המאפשרים לילדיהם לצפות בסרטים הוליוודיים הוזהרו כי הם יישלחו ל"מחנות בידוד". זאת, בשל ההשפעה השלילית, לדבריהם, שיש לתקשורת המערבית על דעותיהם של הצפון קוריאנים, כך אמרו גורמים רשמיים.

על אף שבעבר, הורים שנתפסו מתירים לילדיהם לצפות בתוכן מערבי, היו משוחררים לאחר אזהרה שמקרה זה לא יישנה, מעתה, הצפון קוריאנים מאיימים בעונש כבד.

הורים לילד שייתפס צופה בסרטים זרים או בתוכניות טלוויזיה מערביות יישלחו למחנה עבודה למשך שישה חודשים, אולם הילדים עצמם יקבלו עונש של העברה למחנה עבודה לחמש שנים.

ה'טלגרף' דיווח כי אלו שיימצאו מדברים, רוקדים או שרים כמו דרום קוריאנים, יענשו אף הם בשישה חודשים במחנה עבודה, כאשר הוריהם יישלחו גם למחנה עבודה לתקופה דומה. הרשויות הודיעו כי הורים צריכים לחנך את ילדיהם לאידיאלים הסוציאליסטיים של המדינה.

תקשורת זרה בכלל וכל דבר הנחשב מערבי בפרט, אסורים בהחלט בצפון קוריאה - שתעשה ככל שביכולתה לשמור על דעותיהם של אזרחיה נקיות מהשפעות זרות, כדי לתמוך במשטר ששולט באכזריות.

מבריחי תוכן מערבי עומדים בפני גזר דין מוות אם יורשעו בהפצת סרטים שהוברחו. אך לפני שלושה חודשים שני צעירים בגילאי 16 עד 17 בשדה תעופה נורו למוות לעיני תושבים מקומיים מבועתים בעיר הייסן הגובלת עם סין, בשל צפייה ומכירה של סרטים מדרום קוריאה השכנה.

צפון קוריאה סרטים עונש מוות עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד