כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לראשונה מאז המלחמה

מי שיתף פעולה עם הנאצים? הרשימה נחשפת

עם תום מלחמת העולם השנייה נחקרו יותר מ-300,000 הולנדים בחשד לשיתוף פעולה עם הכובשים הגרמנים. רבים מהאנשים הללו רשומים בארכיון המרכזי של משרד המשפטים ההולנדי. עכשיו הארכיון ייפתח לכולם, והמידע ייחשף לציבור

מי שיתף פעולה עם הנאצים? הרשימה נחשפת
מסמכים צילום: Pixabay

כחלק מפרויקט היסטורי, הארכיון הלאומי של הולנד יפרסם נתונים על 300,000 אנשים, רובם הולנדים, שנחשדו בשיתוף פעולה עם הצבא הגרמני הכובש, כך מדווח באתר האינטרנט של הארכיון. יש לציין כי רוב החשודים בשיתוף פעולה נמצאו לא אשמים, ובסופו של דבר רק כ-1,900 אזרחים הולנדים נידונו למאסר לתקופה של עשר שנים.

בין הקבצים הדיגיטליים שייתפרסמו ניתן למצוא עדויות, כרטיסי החבר של חברי התנועה הלאומית-סוציאליסטית של הולנד, יומנים אישיים, בקשות חנינה וכן תמונות. הארכיון יהפוך לזמין לכולם בשנת 2025, ועד אז כדי לצפות בקבצים תצטרכו להגיש בקשה לצפיה, עם ציון שמו ותאריך הלידה של האדם אותו אתם מחפשים.

לאחר מלחמת העולם השנייה נחקרו יותר מ-300,000 הולנדים בחשד לשיתוף פעולה עם הכובש הגרמני, בגין בגידה, חברות בארגון נאצי, או אף הצטרפות פעילה לצבא הגרמני. רבים מהאנשים הללו רשומים בארכיון המרכזי של משרד המשפטים. מדובר הן באנשים שנידונו לעונש והן באנשים שחשדותיהם התבררו כלא מבוססים.

הפרויקט נקרא "מלחמה באולם בית המשפט", והוא פרויקט משותף של הארכיון הלאומי ושל מכון Huygens להיסטוריה הולנדית, והמכון לחקר מלחמה, שואה ורצח עם. הוא יכלול 32 מיליון עמודים של מסמכים.

עבור חיפוש מידע הנוגע לאנשים שנולדו לאחר 1 בינואר 1923, יהיה צורך לצרף הוכחת מוות, או הצהרת הסכמה חתומה במידה והאדם עדיין בחיים. אם האדם שעבורו המידע נדרש נולד לפני 1 בינואר 1923, אין צורך לשלוח הוכחת פטירה.

נאצים הולנד מלחמת העולם השניה משתפי פעולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד