כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

התעלומה גוברת: לאן נעלם אהרון סופר?

למשטרת ישראל אין קצה חוט • החפ"ק נסגר, אך החיפושים נמשכים • בן משפחה: "יש חשש כבד לחייו - ממשיכים להתפלל"

אהרון סופר
אהרון סופר

התעלומה גוברת: זה שלושה ימים שמשטרת ישראל וגופי ההצלה החרדים, מחפשים אחר הבחור הנעדר אהרן סופר ועדיין אין קצה חוט בפרשה.

משטרת ישראל פירקה את החמ"ל שהקימה, אך עדיין זק"א והמשטרה ממשיכים בחיפושים בליווי יחידת הג'יפים, הטרקטורונים ויחידת הכלבנים.

תלמיד הישיבה, בן 23 מירושלים, נראה לאחרונה בודאות ביום שישי ביער ירושלים, שם טייל עם חברו בטרם נעלם. לפי אחת העדויות לן הבחור בליל שבת בישיבת 'דרך השם' בהר נוף ובבוקר נעלם.

בהמשך השבת הגיעו לישיבה שוטרים ומתנדבים שהציגו בפני הבחורים את תמונת הנעדר, והבחורים סיפרו כי סופר ישן בחדר בישיבה בלילה האחרון. יצויין, כי המשטרה בדקה את העדות הזו ומצאה אותה אמינה.

מאז ליל שבת, נערכו חיפושים נרחבים על ידי המשטרה, עשרות מתנדבי זק"א ואחרים באזור בו טייל, כאשר במקביל גם הופעלה כריזה בשכונות החרדיות.

שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, יצאו ביום שישי בצהריים לטייל באזור יער ירושלים. השניים הגיעו למדרון תלול, ואחד מהם פחד לרדת. חברו החל להתקדם כאשר אהרן סופר, תלמיד ישיבתו של הרה"ג צבי קפלן, מתקדם מאחוריו באיטיות.

"במהלך הירידה, החבר קרא לאהרן פעמיים שלוש, לוודא שהוא מאחוריו, והוא ענה לו בחיוב", מספר בנצי אוירינג מפקד זק"א ירושלים: "בשלב מסוים הוא לא הגיב לו, אך לא התאפשר לו לחזור לאחור והוא המשיך עד לסוף המדרון".

רק בשעה 18:00 לערך, פנה החבר למשטרת ירושלים, והגיש תלונה על היעדרות, שם החלו בחיפושים אחריו. בליל שבת בשעה 1:45 צלצלו נציגי המשטרה למפקד זק"א ירושלים הרב בן ציון אוירינג, שקיבל אישור מהרבנים להתחיל בחיפושים נרחבים.

סופר הינו יליד ארצות הברית, בריא בנפשו, הלומד בישיבת הרה"ג צבי קפלן.

בחיפושים אותם ניהלו משטרת ירושלים, הצטרפו עשרות מתנדבי זק"א, איחוד הצלה, ויחידת חילוץ מגילות וגוש עציון, בסיוע מסוק משטרתי, פרשים, ויחידות המשטרה השונות.

מאיר אקר קמב"צ זק"א מחוז ירושלים, סיפר על החיפושים: "החיפושים נמצאים בעיצומם. במהלך הלילה הצטרפו לחיפושים עשרות תלמידי ישיבה וחברים. הבוקר התחדשו החיפושים בעוצמה גדולה יותר. מדובר בעשרות אנשים שמחפשים אחריו".

היום בבוקר החליטה משטרת ישראל לסגור את החמ״ל, ולקיים הערכת מצב אודות הפרשה. על פי המשטרה: בשלב זה החיפושים נמשכים ביער ירושלים בכוחות גדולים כולל מתנדבים מיחידות החילוץ עציון ומגילות״.

נכון לעכשיו, המשטרה איננה שוללת אף כיוון חקירה בפרשה, כאשר במהלך הימים האחרונים תושאלו בני משפחה וחברים, זאת על מנת לבנות תמונת אופי של הנעדר, ואף לבדוק אם לא נעשה מעשה זדוני כלפיו.

משפחתו של הנעדר לא מוציאה הודעות מסודרות מטעמה, ובפועל עומדת מול הגורמים הרשמיים.

הורי הנעדר עלו על טיסה לישראל במוצאי השבת האחרונה, על מנת להיות קרובים יותר למוקד ההתרחשות. המשפחה מכחישה בתוקף את השמועה כי הציעה סכום כסף כל שהוא עבור מידע חדש, ומבהירה כי כל הצעה, אם ישנה כזו, היא מטעמם של גורמים פרטיים.

"אנו אופטימיים", אומר בן משפחה, "אנו רוצים להאמין כי הפרשה תסתיים בטוב. נכון, אנו ריאליים ונמצאים בקשר רציף עם הגורמים הרשמיים שאומרים לנו כי קיים חשש לחייו - אבל אנו מתפללים שזה לא יהיה נכון ואהרון יימצא בריא ושלם".

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור הנעדר העונה לשם אהרן סופר, כבן 23 תושב ירושלים, שנראה לאחרונה ביום שישי בשעה 12:00 ביער ירושלים ומאז נעלמו עקבותיו.

תיאורו: מבנה גוף צנום, גובהו 1.75 מ׳, זקן קצר ג׳ינג׳י, מרכיב משקפיים. לובש מכנסיים שחורים, חולצה לבנה וכפה שחורה.

כל היודע דבר על מקום הימצאו או יכול לסייע באיתורו, מתבקש להתקשר למוקדי 100 בכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ.



משטרה ירושלים ליל שבת בית זית אהרון סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד