כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נמצאת במעקב צמוד

תביעה: האופנוע קפץ והאם שברה את גבה

האופנוע קפץ בפתאומיות בגלל מהמורה בכביש, ואימו של הרוכב שברה חוליה בגבה. עד היום, כשנתיים וחצי לאחר התאונה, היא סובלת בין היתר, מהגבלה בטווח תנועות הגב התחתון ומחוסר יציבות בהליכה והיא נמצאת במעקב רפואי רצוף | כעת היא תובעת פיצויים

תביעה: האופנוע קפץ והאם שברה את גבה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אישה בשנות השישים לחייה לא תיארה לעצמה שיציאה לבילוי עם בנה, כשהיא רכובה על אופנועו, תסתיים בתאונת דרכים שתשנה את מסלול חייה.

לגרסת האם, בשעה שבנה הרכיב אותה על אופנועו בדרכם למקום הבילוי, נתקל האופנוע במהמורה בכביש, וכתוצאה מכך הגלגל האחורי של האופנוע קפץ לגובה רב ושב והוטח בקרקע, תוך כדי תנועה. האופנוע המשיך בנסיעתו מבלי שהתהפך, אך כתוצאה מהטלטול והמכה החזקה בקרקע שזעזעה את גופה של האישה, היא החלה לחוש כאבים עזים בגבה, וצעקה לבנה שיעצור את האופנוע לאלתר. לדבריה, ממקום התאונה, היא הלכה ברגל למכוניתה, שחנתה בקרבת מקום, ומשם נהגה לבית בתה.

לדברי האישה, היא קיוותה שהכאבים יחלפו מעצמם, אך ביום שלמחרת התאונה, כשהכאבים רק החמירו, היא פנתה בלוויית בתה לבית החולים, שם נמצא שהיא סובלת משבר דחיסה באחת מחוליות עמוד השדרה. היא אושפזה במחלקה לניתוחי עמוד שדרה להמשך בירור ולאיזון הכאב, והמשך עברה ניתוח לייצוב החולייה שנשברה.

לאחר 11 ימי אשפוז, שוחררה האישה לביתה, כשהיא מצוידת בהמלצות למעקב רופא משפחה, ביקורת במרפאת עמוד שדרה, שימוש במחוך, המשך טיפול תרופתי, הוצאת תפרים בחלוף 14 ימים מהניתוח, טיפולי פיזיותרפיה וחופשת מחלה למשך 30 יום.

לאחרונה פנתה האישה לעו"ד ליטל ביבר חייקין, ממשרד עורכי הדין ביבר-חייקין-לקואה-הררי מראשון לציון, במטרה למצות את זכויותיה לקבלת פיצוי.

עו"ד ביבר חייקין פנתה בשמה של האישה לחברת 'הפול – המאגר הישראלי לביטוחי רכב', שביטחה את האופנוע בביטוח חובה, בניסיון להגיע להסכמה בדבר מינוי מומחה רפואי אובייקטיבי שעל פי הכרעתו ייפסקו הפיצויים שישולמו לאישה.

לדברי עו"ד ביבר חייקין, עד היום, כשנתיים וחצי לאחר התאונה, סובלת האישה, בין היתר, מהגבלה בטווח תנועות הגב התחתון ומחוסר יציבות בהליכה והיא נמצאת במעקב רפואי רצוף, בין היתר אצל רופא משפחה ואורתופד.

"האישה זכאית לפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לה בתאונה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (חוק הפלת"ד) אשר קובע כי כל נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי, בין אם התאונה ארעה באשמתו ובין אם לא" מסבירה עו"ד ביבר חייקין.

לדבריה "בהליך משפטי החוסה תחת חוק הפלת"ד, הדרך היחידה להוכיח נזק רפואי המותיר נכות צמיתה, היא באמצעות מינוי מומחה אובייקטיבי אשר בודק את הנפגע, וקובע את שיעור נכותו. לכן, ככל שלא תהיה הסכמה למינוי מומחה כאמור, תוגש התביעה לבית המשפט ובית המשפט ימנה מומחה אובייקטיבי מטעמו".

תביעת פיצויים תאונת דרכים תאונת אופנוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד