י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ארה"ב מגנה

הבוקר שאחרי: 6 עצורים בהתפרעויות בחווארה - כך נראה הכפר אחרי הכאוס

ברקע הפיגוע בו נרצחו שני האחים יניב הי"ד: במהלך הלילה השתלטו כוחות הביטחון על התפרעויות המתיישבים בחווארה. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי כוחות הביטחון ביצעו פעולות לסגירת צירים מרכזיים באזור הכפר. דובר מחלקת המדינה האמריקני: "מגנים את האלימות"

הבוקר שאחרי: 6 עצורים בהתפרעויות בחווארה - כך נראה הכפר אחרי הכאוס
חווארה צילום: תיעוד פלסטיני

לילה סוער עבר על הכפר חווארה בצל הפיגוע הרצחני שבעקבותיו יצאו מאות מתיישבים לפעולות נקם במהלכן הבעירו בכפר עשרות חנויות, בתים ורכבים.

כלי תקשורת הפלסטיניים דיווחו הבוקר (שני) כי במהלך הלילה בוצעו פעולות לסגירת צירים מרכזיים באזור הכפר. בנוסף, במהלך פעילות מבצעית לשמירה על הסדר נעצרו 6 מתפרעים יהודים. נכון לשעה זו נראה כי נשמר שקט יחסי באזור.

הנזקים בחווארה

גורמי בטחון ביקרו את היערכות הכוחות לכניסת המתיישבים במהלך הלילה לחווארה. לטענת הגורמים, הקריאה להיכנס לכפר פורסמה מראש ברשתות החברתיות והאירוע היה צפוי. הגורמים הוסיפו כי לא היה צורך במודיעין כדי להבין את מה שעלול להתרחב והאירוע יכול להוביל למשבר דיפלומטי עולמי והסלמה כוללת. כך דווח ב'כאן חדשות'.

בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט הבוקר על תגבור של גדוד נוסף, שלישי במספר, באוגדת יהודה ושומרון. הגדוד השלישי הוא סיירת גבעתי והוא יתייצב הבוקר באיו"ש בנוסף לשני הגדודים הנוספים.

הנזקים בחווארה

בתוך כך, שני האחים הלל ויגל יניב, שנרצחו בפיגוע הירי הקשה סמוך לחווארה, יובאו למנוחות היום בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים.

דובר מחלקת המדינה האמריקני, נד פרייס, התייחס בציוץ בטוויטר לפיגוע הקשה שגרר אחריו את המהומות בחווארה וכתב: "אנו מגנים את האלימות היום בגדה המערבית, לרבות מתקפת הטרור שהרגה שני ישראלים ומתנחלים, שגרמה להרג פלסטיני אחד, לפציעות של למעלה מ-100 אחרים ולהרס רכוש רב".

עוד הוסיף כי "התפתחויות אלה מדגישות את ההכרח להפחית מיד את המתחים במילים ובמעשים. ארצות הברית תמשיך לעבוד עם ישראלים ופלסטינים ושותפינו האזוריים להחזרת השקט".

במקביל, גורם מדיני בכיר טען כי הוא חושש מהמשך הסלמה ואמר, "אנחנו ברצף אירועים קשה. מתבצעות כל הפעולות להרגיע את המצב בכל האמצעים. ראש הממשלה הנחה לתגבר ככל שניתן את הכוחות בשטח ולהגן על כל תושבי יהודה ושומרון, יהודים וערבים. האירוע הזה עלול להביא להסלמה קשה ולהפוך לאינתיפאדה, ונמצא את עצמנו בצונאמי של טרור. השעות הקרובות הן קריטיות".

 

 

 

חווארה יגל יעקב יניב הלל מנחם יניב התפרעויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד