כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שעות למסע הלוויה

הורי הנרצחים: "במקום להוביל ילדים לחופה אנחנו נאלצים לקבור אותם"

אסתי והרב שלום יניב, ההורים של הלל ויגל הי"ד, שנרצחו אתמול בפיגוע הירי ליד חווארה דיברו בפתח ביתם עם התקשורת על הרצח הנורא: "אמרתי לילדים שלי להישאר משפחה מאוחדת". ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "נאסוף כוחות ונבנה את ארץ ישראל"

הורי הנרצחים: "במקום להוביל ילדים לחופה אנחנו נאלצים לקבור אותם"
כוחות הביטחון בחווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

אסתי והרב שלום יניב, ההורים של הלל (22) ויגל (20), שנרצחו אתמול בפיגוע הירי ליד חווארה מסרו היום הצהרה לתקשורת יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן בפתח ביתם בהר ברכה.

אסתי אימם סיפרה על הילדות בגוש קטיף, ועל אהבתה למדינה ולצבא למרות סטירת הלחי המצלצלת לדבריה שקיבלה מהמדינה: "שלחתי את שני הילדים שלי לצבא. לא השתמשנו בזה ככלי פוליטי. אנחנו רוצים אחדות. אסור לפגוע בצבא". עוד אמרה האם: "אמרתי לילדים שלי להישאר משפחה מאוחדת. אנשים אחים אנחנו, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, צריך אחדות".

הרב שלום ציין כי בחצר ביתם נמצאים בני נוער רבים: "החברים הכי טובים שלהם היו יכולים להיות איתנו כאן עכשיו. אני מתחנן שזה יהיה האירוע האחרון"

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אנחנו נמצאים במציאות הזויה ובלתי מתקבלת על הדעת, רצח שהוא כמו הוצאה להורג של שני צעירים שנוסעים בכביש מרכזי במדינת ישראל, זאת מציאות שאף עם לא מוכן לקבל וגם העם שלנו לא מוכן לקבל. המשפחה האהובה והיקרה הזאת, קהילת הר ברכה וכל ההתיישבות איתה מחזקים את ידי צה"ל ומערכת הביטחון. אנחנו אוהבים את חיילי צה"ל ואת מערכת הביטחון, והתפקיד של חיילי צה"ל ומערכת הביטחון ורק של מערכת הביטחון הוא לתת את המכה ולדאוג לביטחון ולהחזיר את ההרתעה, אנחנו דורשים מהממשלה שתתן את ההנחיה למערכת הביטחון לעשות את הדבר הזה. שדם יהודי יפסיק להיות הפקר, אנחנו מחבקים את המשפחה באהבה גדולה".

הלווייתם של שני האחים תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.

הלל ויגל יניב הי"ד היו בדרכם מביתם בהר ברכה, שם העבירו את השבת האחרונה, אל ישיבותיהם – הלל בישיבת ההסדר קריית שמונה ויגל בישיבת ההסדר בגבעת אולגה בחדרה. בזמן שעברו בכפר חווארה, ע"פ העדויות המחבל התנגש ברכב בו נסעו, ולאחר מספר שניות יצא מהרכב עם נשק וירה בשני האחים מטווח אפס. לאחר מכן ספרו כוחות הביטחון בזירה 12 קליעים. המחבל נמלט מיד לאחר הרצח, וכוחות הביטחון פתחו במצוד נרחב אחריו.

חווארה יגל יעקב יניב הלל מנחם יניב יוסי דגן טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד