י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
קריאה נרגשת

"פחדתי שיקחו לי כליה": רבנים נרתמים למען האברך שהסתבך עם השוק האפור

ההסדר עם אנשי השוק האפור הציל את חייו, ועכשיו הוא חייב לעמוד בתשלומים • הגר"י קולדצקי שליט"א בקריאה נרגשת: "עלינו להציל אותו ממצבו הקשה שנפל עליו, כדי שלא תתמוטט המשפחה ח"ו" • "המסייעים במצוה רבה זו יתברכו מן השמים בבני חיי ומזוני ובריאות הגוף והנפש ופרנסה בכבוד ונחת מכל הצאצאים"

"פחדתי שיקחו לי כליה": רבנים נרתמים למען האברך שהסתבך עם השוק האפור
הרב קולדצקי צילום: קופת העיר

סיפורו של האברך הכה הדים בציבור החרדי, לאחר שהסתבך עם השוק האפור. הוא היה יתום מגיל צעיר מאוד, והתגלגל בין מוסדות ומשפחות אומנה שונות, כך שלא זכה לקבל חינוך יציב ומסודר, ובגיל הנעורים הוא נפל קרבן לתרמית של נוכל שהצליח להונות אותו ולהשאיר אותו עם חוב של 80 אלף שקלים.

להצלת המשפחה הקליקו כאן>>>

מאחר והיה צעיר ולא היה לו למי לפנות, החוב המשיך לתפוח והוא ניסה לכסות אותו בדרכים שונות שרק העמיקו את הבור, עד שנאלץ להגיע למקורות מפוקפקים, ומצא את עצמו מסובך עד למעלה מראשו עם הגובים של השוק האפור, שדרשו ממנו לאפשר להם להוציא מגופו כלייה כדי למכור אותה לכיסוי חלק מהחוב.

"אני פחדתי שהכלייה זה רק סיפור. אם אני כבר שוכב על שולחן הניתוחים במרפאה שחורה ברוסיה, מי אומר שייקחו לי רק כלייה אחת ולא שתיים? ולמה שהם יוותרו על הריאות שלי?...".

לאחר שפנה לעזרה, ולנוכח המקרה החמור וההתרשמות שמדובר ביתום צעיר שהסתבך ולא הצליח להיחלץ מהסבך במשך שנים, הורו הרבנים להקים עבורו קרן לעזרה והציבור אכן התגייס לסייע, כשבמקביל פעלו עסקנים המכירים את התחום מול 'חברת הגבייה', והצליחו להגיע להפחתה משמעותית של הריביות על החוב, וכן לפריסת תשלומים סבירה, שניתן יהיה לעמוד בה בסייעתא דשמיא, אם הציבור ישתתף ויתרום.

לפני חודשים אחדים נערכה עבורו מגבית חירום, ואכן רבים תרמו סכומים נאים, אבל הקריאה לעזרה עדיין מהדהדת בחלל.



"מי שלא חווה את זה, לא יוכל בחיים להבין", הוא מתאר את ההרגשה. "כשאתה יורד מהבית וממתינים לך שני בריונים חמושים, הדורשים שתבוא איתם לרוסיה כדי 'לתרום' להם כליה, הפחד פשוט משתק אותך".

לדבריו, מדובר בתהליך שהלך והעמיק עם הזמן: "הפחד ליווה אותי הרבה מאוד זמן, אבל בחודשים האחרונים הוא הגיע לממדים בלתי נתפסים. במשך חודשים חייתי בכזה פחד שבקושי הצלחתי לנשום.

"עד היום אני עדיין חי בסיוטים נוראיים. בלילות אני מתעורר בצרחות בגלל החלומות המזוויעים. תמיד חשבתי ש'פחד מוות' זה סוג של ביטוי לשוני, אבל היום אני יודע שזאת הרגשה מאוד מאוד חזקה, זה פחד משתק שמלפף אותך, עד כדי כך שאתה בכלל לא מסוגל לחשוב או להפעיל שיקול דעת עצמאי".

המקרה המזעזע לא הותיר את הציבור אדיש, וגם מרן הגאון רבי יצחק קולודצקי שליט"א, חתנא דביה נשיאה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, מעיד שהוא מכיר את המקרה באופן אישי ומבקש מהציבור להתגייס ולסייע: "עברו עליו הרבה הרפתקאות כאשר היה יתום הרבה שנים ר"ל", כותב הגר"י קולודצקי במכתבו, "ובס"ד שזכה לבנות בית נאמן בישראל משפחה גדולה כ"י, אבל פרנסתו דחוקה ביותר, וכאשר נקלע לחובות גדולים וכבדים שמערער את בריאותו, ועלינו להציל אותו ממצבו הקשה שנפל עליו, כדי שלא תתמוטט המשפחה ח"ו, וכל המסייעים במצוה רבה זו יתברכו מן השמים בבני חיי ומזוני ובריאות הגוף והנפש ופרנסה בכבוד ונחת מכל הצאצאים, דורות ישרים מבורכים".

להצלת המשפחה הקליקו כאן>>>

שוק אפור קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד