כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר האסון הקטלני

יותר מ-600 קבלני בנייה נחקרים כעת בטורקיה

מבנים שקרסו ברעידת אדמה בטורקיה ובסוריה, גבו לפחות 50,000 חיים. יותר מ-160,00 מבנים קרסו או ניזוקו קשות ברעידות. ייתכן שהשפעת האסון החריפה הגיעה בעקבות בניית נכסים לא בטוחים

יותר מ-600 קבלני בנייה נחקרים כעת בטורקיה
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

יותר מ-600 קבלני בנייה ובעלי נכסים נחקרים בטורקיה על חלקם בבניית המבנים שקרסו ברעידת האדמה הקטסטרופלית שגבתה לפחות 45,000 בני אדם. שר המשפטים הטורקי, בקיר בוזדג, אמר כי 184 חשודים כבר נעצרו. יותר מ-160,00 מבנים קרסו או נפגעו קשות בטורקיה לאחר סדרת רעידות האדמה ההרסניות, כשהגרוע ביותר הגיע לעוצמה של 7.8 ב-6 לפברואר.

חלק מהבלנים חשודים בגרימת אסון כבד יותר, בעקבות בניית נכסים לא בטוחים, דבר שמומחים מזהירים ממנו כבר שנים. בטורקיה חוקי בנייה נאכפים לעתים רחוקות, כלומר חלק מהבניינים לא עמדו בתקן הנדסי לרעידת אדמה והביאו לקריסה על אזרחים.

מומחי בנייה האשימו את הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן באי אכיפת תקנות הבנייה, כישלון שהוביל להרס נרחב. בין העצורים היה ראש עיר של אחת העיירות שהושפעו מהרעידות, כך לפי התקשורת הטורקית. תשעת אלפים רעידות משנה אירעו בטורקיה מאז רעידת האדמה הקטלנית ב-6 בפברואר, כאשר מניין ההרוגים עולה על 50,000 בטורקיה ובסוריה.

רעידת אדמה בטורקיה רעידת אדמה בסוריה רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד