י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות דיווחים על עלייה בתחלואה

חתן אות הנשיא יוסי ערבליך: "חייבים מתן תמיכות למניעה של סוכרת"

חתן אות הנשיא יוסי ערבליך: "התבחינים למתן תמיכות לקופות חייבים לכלול פעילות מניעה של סוכרת"

חתן אות הנשיא יוסי ערבליך: "חייבים מתן תמיכות למניעה של סוכרת"
יוסי ערבליך צילום: באדיבות המצלם

במערך היעוץ הלאומי "למענכם" התקיימה השבוע ישיבה נוכח הדיווחים על עליה בתחלואת סכרת בקרב צעירים. במהלך הדיון ביקשו הרופאים לפעול להעלאת המודעות למחלת הסוכרת תוך מתן דגש על הכלים למניעה. "מניתוח של אלפי פניות למוקד היעוץ, עלתה תמונה לפיה רבות מהפניות למוקד 'למענכם' הם סביב תופעות לוואי וטיפולים במחלת הסוכרת" עדכנה גב' אביגיל ברוורמן מרכזת הפניות בארגון.

בישיבה ציין חתן אות הנשיא ויו"ר 'למענכם' יוסי ערבליך כי בשונה ממחלות אחרות פעמים רבות שניתן למנוע את התפרצות המחלה באמצעות תזונה מאוזנת, הימנעות ממאכלים ושתיה עתירי סוכר, ופעילות גופנית, אך למרבה הצער בקרב הציבור אין מודעות לנושא.

נשיא 'למענכם' פרופ' יוסף פרס אמר כי סוכרת פוגעת גם בצעירים ואף בילדים, וכי היא במקרים רבים תולדה של חוסר מודעות. "יש לפעול באמצעות רופאי המשפחה שיתריעו מבעוד מועד בפני קבוצות סיכון ומטופלים שבדיקות הדם שלהם מעידות על נטיה לסוכרת עוד בטרם תהפוך המחלה לבלתי הפיכה".

בישיבה נטלו חלק גם ד"ר בני דודזון מנהל המערך המקצועי בארגון ורחל מיכוביץ' האחות הראשית ב"למענכם".

ד"ר גדי נוימן, סגן נשיא למענכם הציע לפעול מול משרד הבריאות על מנת שתבחיני התמיכה של הקופות יכללו מרכיב של הפחתת תחלואה בסוכרת. "אנחנו מוכרחים לייצר תמריצים בקרב הרופאים שפוגשים את החולה הפוטנציאלי, ובאופן שתהיה גם רפואה מונעת ולא רק טיפול במחלה לאחר ההתפרצות".

חתן אות הנשיא יוסי ערבליך, שיגר פניה למשרד הבריאות ובה העלה את ההצעה לשילוב קריטריון הפחתת סוכרת בתבחיני התמיכות לקופות. 

 

יוסי ערבליך סכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד