כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נתונים עגומים

תשעה מכל עשרה מהגמלאים היהודים בגרמניה - מתחת לקו העוני

מועצת הרווחה המרכזית של יהודים בגרמניה דורשת לנקוט בפעולה לטיפול במשבר הגמלאים היהודים בגרמניה. הארגון דורש מהממשלה מענק חד פעמי פטור ממס בן חמש ספרות כדי להוציא את האוכלוסייה היהודית המזדקנת שלה מעוני

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ארכיון

יותר מ-90% מהגמלאים היהודים בגרמניה חיים מתחת לקו העוני, לעומת אחד מכל חמישה גמלאים באוכלוסייה הכללית. בגרמניה יש 70,000 יהודים מעל גיל 67, חלקם ניצולי שואה, ולפי נתוני מועצת הרווחה המרכזית של יהודים בגרמניה, תשעה מתוך עשרה שורדים עם פחות מ-1,130 אירו בחודש.

הארגון דורש מהממשלה מענק חד פעמי פטור ממס בן חמש ספרות כדי להוציא את האוכלוסייה היהודית המזדקנת שלה מעוני. "הם צריכים עוד כסף כדי להסתדר בגיל מבוגר מבלי להסתמך על הטבות רווחה בסיסיות", נכתב בהודעת הארגון.

בעיה אחת עבור האוכלוסייה היהודית הכוללת של גרמניה שרבים מהם היגרו מרוסיה, אוקראינה, בלארוס וחלקים מברית המועצות לשעבר, היא שהקצבאות שצברו בארצות מוצאם ניתנות להעברה חלקית בלבד לגרמניה, כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish chronicle.

הפלישה הרוסית לאוקראינה והגבלות הנסיעות הנלוות באזור אומר שהם לא יכולים כעת להגיע למדינותיהם לשעבר כדי למשוך את הכספים שהם לא יכולים להעביר. בנוסף, שבעה מכל עשרה מהיהודים המהגרים עם תארים שאינם מוכרים בגרמניה.

המשמעות היא שכשהם הגיעו הם לא הצליחו להתקבל לעבודות שאולי היו מאפשרות להם להשיג חבילות פרישה נרחבות יותר, "האנשים האלה נדחקו לשוליים" אמרו בארגון. הדירקטוריון דוחף להשיג משהו ש"משקף את האחריות ההיסטורית לשיקום החיים היהודיים בגרמניה", נכתב.

זקנים גרמניה ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד