כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שנה לפלישה

הלילה: מתקפת מל"טים רוסית על ערי אוקראינה

ברחבי העולם שלחו מסרי תמיכה לאוקראינה לרגל ציון שנה לתחילת הפלישה הרוסית והמלחמה מול הרוסים. חיל האוויר של אוקראינה הודיע כי יירט 11 מל"טים הלילה ששוגרו לעבר אודסה. במהלך הלילה דווח על פיצוצים במחוז חמלניצקי ובקייב

הלילה: מתקפת מל"טים רוסית על ערי אוקראינה
מיכאל פודולק אוקראינה מלחמת אוקראינה הרס בבוצ'ה צילום: ישי ירושלמי

חיל האוויר של אוקראינה דיווח שהפיל 11 מל"טים מסוג שאהד 136 תוצרת איראן הלילה (בין ראשון לשני). על פי הדיווחים באוקראינה, 14 מל"טים שוגרו מכיוון רוסיה 11 מהם הושמדו על ידי ההגנה האווירית האוקראינית. אתמול דיווח הפיקוד המבצעי של צפון אוקראינה על יירוט של שלושה מל"טים מעל מחוז צ'רניהיב.

שיגור המל"טים מגיע לאחר תקופה של שקטה יחסית. רוסיה פתחה אתמול במתקפה נגד אוקראינה באמצעות מל"טים מתוצרת איראן, במהלך הלילה דווח על פיצוצים במחוז חמלניצקי ובקייב. הצבא האוקראיני הודיע כי אוקראינה הגיבה לעשרות התקפות רוסיות במהלך 24 השעות האחרונות בצפון מזרח אוקראינה, כך דיווח המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה בעדכון הבוקר שלו.

בתוך כך מנהיגי העולם שלחו לאורך סוף השבוע האחרון מסרי תמיכה לאוקראינה לרגל ציון שנה לתחילת הפלישה הרוסית והמלחמה במדינה. בדבריהם הם חיזקו את הכוחות הלוחמים בקייב ובשאר המדינה, והתחייבו להמשיך לתמוך בהם במאבק נגד הרוסים.

"לפני שנה, הנשיא פוטין חשב שהוא יכבוש את קייב במהירות. במקום זאת, הוא נתקל באומץ של אוקראינה ובנחישות של העולם" אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. "כשרוסיה תקפה את אוקראינה, ארה"ב ובנות בריתה עמדו יחד למען העצמאות, הדמוקרטיה, והחירות. השבוע ביקרתי בקייב והבהרתי שנמשיך להיות מאוחדים. לא משנה מה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון פנה לאזרחי אוקראינה בסדרת אמירות שפרסם באנגלית, צרפתית ואוקראינית. "אזרחי אוקראינה: צרפת עומדת לצידכם. לחיי סולידריות, ניצחון ושלום", כתב. במקביל, מגדל אייפל בפריז הואר בצבעי דגל אוקראינה לציון שנה למלחמה.

בבריטניה, הפרלמנט הבריטי ציין את יום השנה לפלישה כשהטיל סנקציות כלכליות נוספות על רוסיה, כשבמקביל הציבור הבריטי עמד לדקת דומיה לזכר ההרוגים במלחמה. ראש הממשלה רישי סונאק הבהיר כי "אנו עומדים היום לצד ידידינו באוקראינה, כפי שעשינו בכל יום בשנה החולפת ובכל שלב במאבק המתמשך שלהם לחירות".

קנצלר גרמניה אולף שולץ הבהיר כי "גרמניה תמיד תתמוך בקייב כל עוד יש צורך בכך, וממשלתי תעשה הכל כדי להבטיח שלא תהיה הסלמה במלחמה בין רוסיה לנאט"ו. כולנו התרשמנו מהנחישות והאומץ של האוקראינים ומאיך שהם מגנים על חירותם בשנה האחרונה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי גרמניה ולדימיר פוטין רישי סונאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד