כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברקע האירועים בחווארה

לפיד תקף: "קואליציה שנותנת גיבוי לטרור"

ראש האופוזיציה לפיד תקף בפתח ישיבת הסיעה השבועית: "במקום שכוחות הבטחון ירדפו אחרי הרוצחים של הלל ויגל, הם צריכים להתעסק עם טרור יהודי". גנץ: "אנחנו בפני אסון ביטחוני - חלקים בממשלה נותנים דלק לטרור"

לפיד תקף: "קואליציה שנותנת גיבוי לטרור"
לפיד בישיבת הסיעה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בצל הפיגוע הרצחני בשומרון והמהומות שבאו לאחריהן, התכנסו היום (שני) המפלגות לישיבות הסיעה השבועיות במשכן הכנסת.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף בחריפות בפתח ישיבת הסיעה את ראש הממשלה: "נתניהו והליכוד הקימו ממשלה עם אנשים שהלכו בתהלוכות ושרו "שיישרף לכם הכפר", אז עכשיו האנשים האלה שרפו כפר. במקום שכוחות הבטחון ירדפו אחרי הרוצחים של הלל ויגל, הם צריכים להתעסק עם טרור יהודי".

לפיד הוסיף: "ראש הממשלה קרא "אנרכיסטים" לאנשים שהדליקו אבוקה על כביש בתל אביב בלי לסכן אף אחד. איך בדיוק הוא קורא למאות טרוריסטים יהודים ששורפים כפר שבו חיים נשים וילדים וזקנים ויורים לעבר עיתונאים שממלאים את תפקידם?".

לדבריו, "מה שקרה בלילה זו אנרכיה גמורה. האנרכיה הזו נוצרת כי בממשלה הזו לכל אחד יש מדיניות משלו. לבן גביר, שר הטיקטוק והפיתות, יש מדיניות אחת, לסמוטריץ', הזרוע המדינית של נערי הגבעות, יש מדיניות שנייה, לגלנט יש מדיניות שלישית ונתניהו חלש ולא מצליח להעמיד אותם במקום".

לפיד הוסיף לתקוף וטען: "חודשיים אחרי הקמת ממשלת הימין על מלא, היקף הפיגועים הולך וגדל, המחבלים מרימים ראש, הצבא מבולבל ולא מבין את שרשרת הפיקוד. ממשלת ישראל - איבדתם שליטה. לא מנעתם פיגועים, אתם לא מצליחים לעצור את הטרור, אתם כשלון בטחוני".

לסיום אמר: "מעולם לא הייתה בישראל קואליציה שבה נתנו גיבוי לטרור במקום לכוחות הבטחון. אם הם לא יטפלו ביד קשה בטרוריסטים היהודים מחווארה, אין בטחון ואין יותר שלטון חוק במדינת ישראל.

בכל תולדות מדינת ישראל לא היתה ממשלה שזרעה כל כך הרבה כאוס, מהומה וכשלון תוך פחות מחודשיים. מרסקים את הבטחון, מרסקים את הכלכלה, מרסקים את הדמוקרטיה, מרסקים את עצם הרעיון שאנחנו עם אחד", אמר.

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ תקף גם הוא בפתח ישיבת הסיעה את נתניהו והממשלה: "הכתובת למה שקרה אתמול בחווארה, רוססה על הקיר במשרד ראש הממשלה ב-29.12", אמר.

בני גנץ בישיבת הסיעה. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לדבריו, "בימים האלו – אין ממשלה בישראל – יש כאוס. נאשמים בטרור ומסיתים, יושבים בשולחן הממשלה והקבינט בחסות נתניהו, ופוגעים באינטרסים הביטחוניים העמוקים של מדינת ישראל".

גנץ תהה: "איזה שר ביטחון אמור היה לטפל אתמול בנעשה בשטח – שר הביטחון "הכללי", שר הביטחון "האלטרנטיבי", או ראש הממשלה כשר הביטחון "המגשר" ביניהם? סמוטריץ' על פינוי אביתר, וגלנט על ציד המחבל? ומי יהיה אחראי על פלוגות מג"ב שהוזרמו אתמול לשטח בקרוב?
ככה לא נלחמים בטרור – ככה יוצרים אנרכיה".

גנץ הוסיף: "אני מוטרד מאוד - שאסון ביטחוני בפנינו, וחלקים בממשלה הזו נותנים דלק לטרור. מילים מובילות למעשים, ומעשים מובילים למעשים קשים יותר – נתניהו ש"מעגל פינות", מדרדר אותנו למציאות ביטחונית קשה ומסוכנת. בממשלת ישראל ובקואליציה יושבים אנרכיסטים שמבעירים את השטח ומולם ניצב - מנזר השתקנים של נתניהו, גלנט, דיכטר, יולי, ישראל, ניר ואחרים. זה לא אתם - השמיעו קול. ולסיכום, ככה נראה אובדן שליטה".

בהמשך התייחס גנץ לפסגה שנערכה בעקבה שבירדן ואמר: "הפסגה אתמול בעקבה היא יוזמה חשובה. שיח מדיני, וכלים אזרחיים וכלכליים הם חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון. הם חלק מהיכולת שלנו לקיים חופש פעולה ביטחוני מוצדק והכרחי שעליו תמיד שמרנו ועלינו תמיד לשמור".

גנץ הוסיף: "לצערי, הפסגה הפכה מהזדמנות – לתקלה אסטרטגית. הודעה רשמית של הממשל האמריקאי, אחרי פסגה חשובה ביחד עם בעלות הברית הוותיקות שלנו באזור מצרים וירדן – נענתה בהשפלה והכחשה. זו עלולה חלילה להיות ראשית הדרך לשבירת המשענת האסטרטגית שלנו".

יו"ר המחנה הממלכתי תקף: "זה התחיל משרים מופקרים ש"לא מכירים" בסיכומים, והגיע להכחשה גסה של ראש הממשלה שהיה לו קל לשלוח את האנשים בבוקר – אבל לא היה לו את האומץ לעמוד מאחוריהם שהשלימו את המשימה בשמו בערב. זו פחדנות והפקרות. איך יעמוד מחר ראש השב"כ מול מקבילו המצרי או ראש המל"ל מול מקביליו בירדן? מי יסכים לתאם מול מתפ"ש? ומי שחושב ש"מה שקורה בירדן נשאר בירדן" טועה. מה שקורה בירדן, יגמר בטהראן".

"מכובדיי", הזהיר גנץ, "איראן פסע מהפיכה למדינת סף גרעינית, הטרור משתולל, הבריתות האסטרטגיות שלנו מתערערות, ביקור ראש הממשלה באמירויות מבוטל, והממשלה הזו ממשיכה לעסוק בחיסול ממוקד לדמוקרטיה הישראלית. האמריקאים ברורים מאוד בנושא – ככל שיעסקו בנושא הפלסטיני ובסוגיות הפנים, לא יהיה להם קשב לאיראן ולאזור".

לסיום טען גנץ: "מורשת נתניהו תהיה הפיכה משטרית מולה נמשיך להתייצב ולהיאבק, הפקרתנו לבד מול איראן והטרור, והחמור מכל –קרע שיפגע בעוצמה הפנימית שבנינו ב-75 שנות מדינה יהודית ודמוקרטית. או בקיצור – סמוטריץ' קרא, ונתניהו מיישם. בעל הבית השתגע - וכולנו משלמים את המחיר".

ישיבת סיעה יאיר לפיד בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד