כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לקראת פורים מגישים יקב ברקן את המלצת ההגשה ליינות שילוו את סעודות החג

'יקב ברקן' היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות הבינלאומיות זוכים לכשרות המהודרת של בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת, בד"ץ בית יוסף וכשרות הגר"ד לנדו. לקראת פורים מציג יקב ברקן את היינות שיכניסו אתכם לשמחת חג אמיתית

לקראת פורים מגישים יקב ברקן את המלצת ההגשה ליינות שילוו את סעודות החג
יקבי ברקן צילום: יח"צ

קברנה סוביניון 'פלטינום' בציר 2020

יין זה הינו מהדורה מיוחדת של חביות מצטיינות שהופרדו מן השאר.

בכל בציר וכמעט מכל החלקות המצטיינות של היקב ישנם חביות בודדות שמראות אופי או איכות ייחודיים שצוות הייננים היה שמח לתת להם ביטוי.

היינן הראשי יחד עם צוות יינני היקב בחר בטעימה הסיווג השנתית חביות קברנה סוביניון בדיוק כאלה, חביות בהן התפתח יין אחר, ייחודי, יוצא דופן.

החביות שנבחרו הגיעו ממספר כרמים בגליל העליון, והן הופרדו מהשאר, והיין המשיך להתיישן בהן משך 18 חודשים.

זהו יין עשיר בעל צבע אדום עמוק בוהק, טעמי פרי שחור מרוכז ותבלינים מתקתקים כגון וניל וציפורן. היין בעל טאנינים מאוזנים ומוצקים, גוף מלא וסיומת ארוכה ומתובלת.

איתן אסמבלאז' 2020

סדרת ASSEMBLAGE מציעה מבט שונה על איזורי היין של ישראל. דרך בלנדים הממזגים מספר זנים לכדי ביטוי המייצג את אופיו של איזור    גידול מסוים. כל יין נקרא על שם הפסגה הגבוהה באיזור.

"איתן" נקרא על שם "הר איתן", המהווה נקודת ציון בולטת בהרי ירושלים. גם היין מבציר 2020, למעשה נבצר כמעט כולו בכרם קריית ענבים, פרט למרכיב הפטי ורדו, אשר נבצר מכרם הנמצא בבית נקופה. כרם קריית ענבים פרוש על גבי טרסות של אדמת "טרה רוסה" אבנית, חלקן צרות וחלקן רחבות יותר, במעין אמפיתיאטרון טבעי ברכס שמעל לקיבוץ קריית ענבים, בגובה של כ- 700 מ'.

היין מורכב מ: מרלו, קברנה סוביניון, שיראז ופטי ורדו. החלקות השונות נבצרו בנפרד, כל חלקה במועדה, ויושנו בנפרד בחביות אלון במשך 12 חודשים. לאחר שלב ההתיישנות בצענו את עבודת הממסך והיין בוקבק, ללא זיכוך ולאחר סינון קל בלבד.

ספיישל רזרב שרדונה 2020

סדרת SPECIAL RESERVE היוקרתית היא סדרת יינות זניים איכותיים שנוצרה מתוך החיפוש הבלתי פוסק של יינני יקבי ברקן אחר איזור הגידול הטוב ביותר עבור כל זן ענבים.

כל יין בסדרה מהווה שילוב ייחודי ואיכותי שבו אדמות גידול מובחרות פוגשות זן ענבים אצילי.

ספיישל רזרב שרדונה הוא בעל מבנה עגול ובינוני, עם חומצה טובה ומרעננת אשר מחברת את טעמי הפרי הלבן עם נגיעות הדרים, ליים וגרידת לימון.

 לא משנה על איזה מן היינות המומלצים תבחרו להתבסם ולהדר את מצוות החג, העיקר שיהיה פורים שמח.  

יקבי ברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד