כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חמ"ל מלחמה בעיר צפת: אירוח וחבילות לחיילים

עם תחילת המבצע הקרקעי בעזה הבינו בצפת שהמערכה לא קרובה לסיום, לאחר ישיבה של כמה גופים מרכזיים בעיר הוחלט על הקמת חמ"ל עירוני

חמ"ל מלחמה בעיר צפת: אירוח וחבילות לחיילים

החמ"ל יעסוק באירוח משפחות מדרום הארץ, בצפת. מהר מאד מספר הטלפון של החמ"ל החל להסתובב ולעבור מאיש לחברו. תוך זמן קצר החלו לזרום לחמ"ל טלפונים מתושבי הדרום שרוצים להתארח ומתושבי צפת והאזור שמעוניינים לארח. היו שהציעו את הצימרים שלהם בחינם והיו שהציעו לארח בביתם הפרטי את תושבי הדרום. מאות פניות הגיעו למוקד הטלפוני בימים הראשונים.

לאחר ההצלחה הראשונית בנושא הארוח הוחלט להרחיב את פעילות החמ"ל. נוספו שתי נקודות נוספות לפעילות:

- איסוף ביגוד, הפתעות וממתקים לחיילים.
- עצרות תמיכה בתושבי הדרום ובחיילי צה"ל בכניסות לצפת.

כבר בעצרת תמיכה הראשונה ראו את ההצלחה הגדולה. מעל 300 מתושבי צפת ובראשם ראש העיר וחברי מועצת העיר, הגיעו לתמוך בתושבי הדרום ובחיילי צה"ל.

בני הנוער של העיר מכל הציבורים עמדו במשמרות בכניסות לחנויות ואספו בגדים וממתקים לחיילים. כבר ביום הראשון נאספו קרוב לעשר עגלות קניות מלאות בכל טוב לחיילים, מספר זה הלך וגדל עם הימים.

בכל יום בצהרים יצאו בני הנוער לאיסוף מצרכים לחיילים ובשעות הערב נפגשו יחד עם תושבי העיר לעצרות תמיכה בכניסות לעיר. כאשר במקביל פועל המוקד הטלפוני וממשיך לקבל פניות מאורחים ומארחים.

לקראת שבת הוחלט לעבור בכל בתי החיילים בעיר ולחזק את משפחותיהם עם חבילת שי יפה בצירוף פתק מרגש. המשפחות הופתעו לקבל את השי ושמחו נורא. אחת המשפחות סיפרה: "הבן שלנו התגייס בצו 8 ועכשיו הוא נמצא בעזה. אנחנו, המשפחה, יושבים כל היום בסלון ומקשיבים לחדשות. פתאום דפקו בדלת והביאו לנו את השי הנפלא הזה, הם נורא חיזקו אותנו. הרגשנו שהבן שלנו באמת יצא בשליחות של עם ישראל".

בין היתר, יצאו בני הנוער לגבול, לחלק לחיילים את הדברים שאספו למענם. החיילים שמחו לקבל והודו לבני הנוער על ההשקעה הרבה עבורם. כמובן שבני הנוער השיבו שזה המעט שהם יכולים לעשות כדי לומר בצורה הפשוטה ביותר תודה לחיילים שמסכנים את נפשם להגנתנו.

לאחר שבועות של עבודה ללא הפסקה הודיעו על הפסקת אש, לאחר שבחמ"ל הצפתי ראו שאכן הרוחות נרגעות הוחלט על סגירת החמ"ל. בימים אלו שהלחימה חוזרת והמצב בדרום ממשיך להיות לא קל שוקלים מחדש את פתיחתו של החמ"ל.































חמל צפת מלחמה אירוח צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד