כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ומי נותרת מחוץ לכנסת

סקר חדש: כמה מנדטים מאבדת הקואליציה

סקר מנדטים חדש מעלה כי הליכוד מאבדת משמעותית מכוחה בשל אובדן מצביעים חילונים וליברלים, כאשר הרוב עוברים להצביע למחנה הממלכתי. יש עתיד מתחזקת על חשבון ישראל ביתנו והעבודה ומתקרבת לליכוד | מרצ נכנסת והעבודה בחוץ

סקר חדש: כמה מנדטים מאבדת הקואליציה
ראשי המפלגות אצל נתניהו צילום: לשכת ראש הממשלה

ברקע קידום הרפורמה המשפטית והמחאה נגדה וגל הפיגועים, מתפרסם הערב (שני) סקר מנדטים חדש ב'כאן 11', ממנו עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום. התיקו הפוליטי היה חוזר.

לפי הסקר, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו נחלשת מ-32 כיום ל-29 מנדטים בסקר, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתחזקת ל-26 מנדטים, לעומת 24 בכנסת הנוכחית, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ מזנקת גם היא ל-15 מנדטים לעומת 12 כיום. 'הציונות הדתית' בראשות בן גביר וסמוטריץ' מאבדת מנדט אחד ויורדת ל-13 מנדטים.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי מאבדת גם היא מנדט אחד ויורדת ל-10 מנדטים - לו הבחירות היו היום. 'יהדות התורה' לעומתה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס מתחזקת מ-5 ל-6 מנדטים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן נחלשת מ-6 ל-5 מנדטים.

מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי שומרת על כוחה עם 5 מנדטים, ובשמאל - מהפך מפלגת 'מרצ' שלא עברה את אחוז החסימה עוברת בסקר 'כאן 11' עם 4 מנדטים, ומי שמוצאת את עצמה בחוץ זו מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי (עם 3.1%) שסירבה בתוקף להתאחד עם 'מרצ' כדי שלא תיכחד. גם בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה קרובה לאחוז החסימה עם 3%.

מפת הגושים: 59 מושבים לקואליציה הנוכחית ו-56 לאופוזיציה לא כולל חד"ש-תע"ל שבעיני חלקים באופוזיציה היא סדין אדום ומסרבים להקים ממשלת מיעוט בהישענות עליה.

הסקר בוצע בידי דודי חסיד ממכון קנטאר. 1,001 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה השתתפו בדגימה משולבת אינטרנטית וטלפונית, כולל המגזר הערבי. הסקר בוצע ב-27-26 בפברואר 2023. 5,614 התבקשו להשתתף, טעות הדגימה - 3.2%

סקר מנדטים כאן 11 ממשלת נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד