ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
יקיים פגישות עם בכירים

ההסלמה הביטחונית: השליח שצפוי להגיע מחר לישראל

ברקע המתיחות הביטחונית, ינחת מחר בארץ שליח קטארי, והוא צפוי לקיים סדרת פגישות עם בכירים בצה"ל, ועם גורמים בעזה וביהודה ושומרון. בתוך כך, בצמרת הביטחונית חוששים מהידרדרות הביטחונית ולא מביעים אופטימיות

ההסלמה הביטחונית: השליח שצפוי להגיע מחר לישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע המתיחות הביטחונית ושני הפיגועים הרצחניים שהתרחשו ביממה האחרונה, ינחת מחר (שלישי) בארץ שליח קטארי, והוא צפוי לקיים סדרת פגישות עם בכירים בצה"ל, ועם גורמים בעזה וביהודה ושומרון. כך דיווחה הכתבת המדינית של חדשות 13 מוריה אסרף וולברג.

הקטארים מטבע הדברים מעורבים עמוק בכל הניסיונות להרגעה בכל הגזרות - והשליח הקטארי יגיע לכאן לדיונים מתוך רצון להביא לרגיעה בשטח. הביקור צפוי להיערך במשך מספר ימים. בכירים ישראלים אמרו כי בשל רגישות המצב, הכוונה היא להפגיש את השליח הקטארי עם דרגים בכירים מאלה שנועד איתם בדרך בכלל.

בתוך כך, בצמרת הביטחונית חוששים מהידרדרות הביטחונית ולא מביעים אופטימיות. אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס אמר בדיונים אצל ראש הממשלה נתניהו: "עוד ערב כזה של עימותים ואנחנו נגיע לנקודת אל-חזור ביהודה ושומרון שתוביל לעימותים בגזרות נוספות". ראש שב"כ רונן בר הוסיף: "כולנו עברנו אינתיפאדות, אבל אף אחד לא עבר אינתיפאדה עם הסתה ברשתות, שהופכת את העימות למסוכן יותר".

בנוסף, במהלך הדיונים מעלים בשב"כ הצעה להידוק המחסומים על שכם עד כדי כתר אם העימותים ימשכו. בדיונים הנערכים מנחה שר הביטחון יואב גלנט להיערך להסלמה במספר זירות - לרבות הסלמה בירושלים.

הדיונים נערכו אמש לאורך שעות הערב, וחלקם נמשכו גם היום. יצוין כי אתמול כשראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון הערכת מצב מיוחד עם כלל גורמי הביטחון, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא זומן לעלות על הקו. בסביבתו זעמו על המידור ואף הביעו תסכול.

מלשכת רה"מ נמסר כי מדובר בדיון שעוסק ביהודה ושומרון לא בדברים בסמכותו של בן גביר. בנוסף, הערב מקיימים הפלסטינים ניסיונות שניסיונות חוזרים להוביל לכינוסה של מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות האירועים האחרונים.

קטאר מתיחות ביטחונית בנימין נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד