כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טוענת להשמצות

סין דוחה את הטענה כי דליפת מעבדה גרמה לקורונה

סין האשימה את ארצות הברית בפוליטיזציה של מגיפת הקורונה. בתגובה לדיווחים שמשרד האנרגיה הגיע למסקנה שדליפה ממעבדה גרמה להתפשטות קורונה ברחבי העולם. "להפסיק להשמיץ את סין"

סין דוחה את הטענה כי דליפת מעבדה גרמה לקורונה
מעבדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

סין דוחה את הדיווח לפיה דליפה ממעבדה גרמה ככל הנראה לקורונה. סין האשימה את ארצות הברית בפוליטיזציה של המגיפה בתגובה לדיווחים שמשרד האנרגיה הגיע למסקנה שדליפת מעבדה מקרית גרמה ככל הנראה להתפשטות קורונה ברחבי העולם.

"מעקב אחר קורונה הוא נושא מדעי שאסור לעשות בו פוליטיזציה", אמרה מאו נינג, דוברת משרד החוץ הסיני, על מסקנת משרד האנרגיה. לאחר מכן היא חזרה על הקריאות לארצות הברית "להפסיק להשמיץ את סין" על ידי העלאת תיאוריית דליפות המעבדה.

תגובתה של סין מוסיפה למתיחות הגוברת בין וושינגטון לבייג'ינג החודש, בעקבות תקרית בלון ריגול סיני שריחף בשמי ארה"ב והאשמות אמריקניות כי סין שוקלת לספק לרוסיה נשק ותחמושת נגד אוקראינה.

סין דחתה שוב ושוב את תיאוריית דליפות המעבדה כמידע מוטעה על רקע פוליטי שנועד להשמיץ את סין. הסינים טוענים שאין לתיאוריה של משרד האנרגיה האמריקאי כל בסיס בעובדה מדעית, ומצביע על דו"ח של ארגון הבריאות העולמי שפורסם ב-2021 שקבע כי "לא סביר ביותר" שהמגיפה הופיעה בטעות ממעבדה סינית.

הדו"ח, שמטרתו לחקור את מקורות נגיף הקורונה, היה נושא לוויכוחים רבים מכיוון שסין השפיעה רבות על ממצאיה על ידי מינוי מחצית מהמדענים המעורבים בפרויקט. 

קורונה סין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד