כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התמונות הוכיחו

נוסע בג'יפ 'קאדילק': הטעות שסיבכה את החייב עם ההוצאה לפועל

רשם חדלות פרעון בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, יניב דיין, הורה על ביטול הפטר שניתן לחייב בהליך חדלות פרעון ולמינוי נאמן | הוצגו בפני הרשם תמונות וסרטונים שמעידים, כי החייב נוסע בג'יפ ועובד במסעדה

נוסע בג'יפ 'קאדילק': הטעות שסיבכה את החייב עם ההוצאה לפועל
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשם חדלות פרעון בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב, יניב דיין, הורה על ביטול הפטר שניתן לחייב בהליך חדלות פרעון ולמינוי נאמן. 

המדובר בחייב, המיוצג על ידי הסיוע המשפטי, שהתנהל בעניינו הליך חדלות פרעון. במסגרת ההליך קבע הרשם, כי נסיבות החייב נכנסות לגדר ההלכה של בית המשפט העליון (הלכת לשצ'נקו), לפיה כאשר אדם עם מוגבלות וקצבת הנכות היא הכנסתו היחידה והוא לא יכול לעבוד, הוא לא ישלם צו תשלומים במסגרת הליך חדלות הפרעון. לכן, בחר הרשם שלא למנות לו נאמן בתיק. לאחר שהגיש החייב דוחות דו חודשיים, ולאחר שהרשם ביקש מידע משלים לגבי מצבו הכלכלי וזכויותיו, ביום 13.12.2022 ניתן לחייב הפטר חלוט ,לאחריו הגישה הנושה בקשה לעיון מחדש בהחלטה.

במהלך דיון שהתקיים בפני הרשם הציג בא כוח הנושה תמונות וסרטוני וידאו, שלטענתו נלמד מהם באופן ברור, כי החייב מנהל חיים מקבילים. לדבריו, "מצד אחד חיים שתואמים לכאורה לחדלות פירעון ומחזיק באישורים רפואיים, ומנגד חיים שונים במסגרתם היחיד משתמש באופן קבע באופנוע, בג'יפ קאדילאק, עובד במסעדה שהוא בנה יחד עם אחרים". 

התמונות מראות "שהחייב בדלפק מוכר במסעדה, שואל כמה, עובד על הקופה ומפקיד כסף מנהל את העסק, מביא ציוד עם הג'יפ, פורק מהג'יפ. היחיד מודה שהג'יפ אצלו, הוא טוען שאחיו בשלילה וכן הג'יפ אצלו. אין תצהיר של האח וגם לא מכיר אח שמביא ג'יפ קאדילאק לכמה חודשים מה גם שעל החלון היחיד שם תווית של נכה ושם אותה הפוך, לא יודעים של מי תו הנכה ומעל מספר הטלפון שלו בכבודו ובעצמו". 

כמו כן, צוין בפרוטוקול הדיון כי בא כוח הנושה צירף דו"ח חוקר שבו הוא מאשר שהחייב הוא בעל הבסטה ובעל הנכס למעלה. "קיימת בעיה שהנכסים בשוק הכרמל אינם מוסדרים. הנושא נמצא במאבקים משפטיים בין הרשויות ונושאי ההסדרה עולה על סדר היום מעת לעת".

לאחר חקירת החייב על ידי בא כוח הנושה ועל ידי הרשם נקבע, כי הצדדים מסכימים לביטול ההפטר ולמינוי נאמן אשר יבדוק את טענות הנושה כפי שפורטו בדיון. הרשם הורה כאמור על ביטול ההפטר ופתיחת תיק חדלות הפרעון מחדש וכן על פתיחת כל התיקים הפרטניים, ותינתן בהמשך החלטה על מינוי נאמן. 

 

הוצאה לפועל חוב כספי התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד