י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בשווי 300 מיליון דולר

מטוס הריגול של פוטין נהרס בהתקפת מל"ט בבלארוס

מטוס הריגול של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשווי 300 מיליון דולר, נהרס בהתקפת מל"ט ליד מינסק בירת בלארוס, על ידי האופוזיציה הבלארוסית פרו-אוקראינית. שני הבלארוסים שביצעו את הפעולה השתמשו ברחפנים

מטוס הריגול של פוטין נהרס בהתקפת מל"ט בבלארוס
מטוס ריגול: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מטוס ריגול רוסי בסך 300 מיליון דולר הושמד בהתקפת מל"ט ליד מינסק בירת בלארוס על ידי קבוצה פרו-אוקראינית המתנגדת לשלטון הדיקטטורי בבלארוס. פרטיזנים בלארוסים וחברי אופוזיציה הגולה אמרו כי גרמו נזק למטוס הריגול הצבאי A-50U של ולדימיר פוטין שהיה במשימה חשאית.

שני המבצעים השתמשו במל"טים וכבר עזבו את המדינה, כך טען פרנק ויאקורקה, יועץ של אשת האופוזיציה, סוויאטלנה ציחנוסקאיה. חלקים קדמיים ומרכזיים של המטוס וכן אנטנת המכ"ם ניזוקו משני פיצוצים בבסיס אווירי ליד מינסק, כך טען הארגון האנטי-ממשלתי הבלארוסי BYPOL.

"פרטיזנים, ביצעו מבצע מיוחד מוצלח לפוצץ מטוס רוסי נדיר בשדה התעופה ליד מינסק", צייצה ויאקורקה. "זו הפעולה המוצלחת ביותר מאז תחילת 2022". למטוס יש יכולות שליטה ובקרה מוטסות והוא יכול לעקוב אחר 60 מטרות בכל פעם.

המטוס הייחודי נושא אנטנה מסתובבת של מכ"ם. מערכת זיהוי המכ"ם ארוכת הטווח שלה שימשה לאיתור יעדי הפצצה בתוך אוקראינה. "אני גאה בכל הבלארוסים שממשיכים להתנגד לכיבוש הרוסי של בלארוס ולהילחם למען חירותה של אוקראינה", כתבה ציחנוסקיה בטוויטר.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי לא ניתן היה לאמת את הדיווחים על מתקפת המל"ט. לא היה אישור מרוסיה או בלארוס, או כל תגובה ממשרדי ההגנה שלהן.

אבל התושבים אמרו לתקשורת המקומית שחיפושים גדולים מתנהלים על ידי המשטרה ושירותי הביטחון באזור מינסק, תושב מקומי אמר: "חצי מהעיר מחולישצ'י חסומה. המון חיילים בכל מקום. ראינו חמישה כלי רכב צבאיים עם מקלעים. עוצרים שם את כל המכוניות והמיניבוסים, בודקים תיקים ורכבים".

מאז תחילת הפלישה של רוסיה לפני שנה, אירעו כמה מעשי חבלה באזורים בבלארוס וברוסיה הגובלים בגבול עם אוקראינה, במיוחד במערכת הרכבות. נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, בעל ברית מרכזי של פוטין, סיפק למוסקבה מקום ממנו הפלישה יצאה לאוקראינה, ומאז יש פעילות צבאית רוסית ובלארוסית במדינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ריגול מטוס ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד