כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
טרור ביולוגי

באיראן יחקרו חשד ל"הרעלת נקמה" של תלמידות בית ספר

סטודנטיות באיראן הורעלו לאחרונה בשל מה שנחשד כמעשה של 'טרור ביולוגי', ובוצע, ככל הנראה, בתור כנקמה על מחאות החיג'אב במדינה. רופא מומחה להרעלות אמר: "הם רוצים לנקום בתלמידות בית ספר שהן חלוצות ההפגנות האחרונות"

באיראן יחקרו חשד ל"הרעלת נקמה" של תלמידות בית ספר
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

הרשויות האיראניות אישרו שהן חוקרות דיווחים לפיהם תלמידות בית ספר הורעלו כנקמה על התפקיד שמילאו צעירות בהפגנות האחרונות נגד עטיית החיג'אב. סגן שר החינוך של איראן, יונס פנהי, אמר: "לאחר הרעלת מספר תלמידים בקום, נמצא שחלק מהאנשים רצו שכל בתי הספר, במיוחד בתי הספר לבנות ייסגרו".

הוא הוסיף: "התגלה שהתרכובות הכימיות המשמשות להרעלת התלמידות אינן כימיקלים. חשוב לציין כי התלמידות המורעלות אינן זקוקות לטיפול רציני, ואחוז גדול מהחומרים הכימיים בהם נעשה שימוש ניתנים לטיפול". ד"ר הומאיון סמייה נג'פבאדי, חבר בוועדת הבריאות של הפרלמנט, אישר אף הוא שהרעלת תלמידות בית ספר בערים כמו קום ובורוג'רד "נעשתה בכוונה".

רופא איראני ששוחח עם עיתון ה'גארדיאן' בעילום שם, אמר כי הוא רופא המתמחה בטיפול בנפגעי הרעלה וציין: "עם הנתונים הזמינים, הסיבה הסבירה ביותר להרעלה זו עשויה להיות, זרחן אורגני מן הסוג החלש. אם האישונים המורעלים מראים סימן של הזעה קשה, עודף ריור, הקאות ושלשולים, אז קרוב לוודאי כי ההתקף נעשה באמצעות חומר זה".

הרופא אמר שהם מאמינים כי המניע הוא "להפחיד את המפגינים על ידי שימוש בקבוצות קיצוניות בתוך המדינה ומחוצה לה".

"הם רוצים לנקום בתלמידות בית ספר שהן חלוצות ההפגנות האחרונות", אמר הרופא. "מעולם לא טיפלתי במישהו שהורעל בחומרי זרחן אורגניים. המקרים היחידים בהם טיפלתי היו עובדים שנחשפו לגורמים אלו בחומרי הדברה חקלאיים".

ההרעלות הביאו לכך שבנות נאלצו להיעדר מבית הספר. מורה מהעיר קום, הנמצאת כ-150 קילומטרים דרומית לבירה טהראן, מסרה שמתוך 250 תלמידים, רק 50 לא חלו והשתתפו בשיעורים. בשבוע שעבר הורים זועמים הפגינו מחוץ ללשכת המושל בקום וכמה בתי ספר נסגרו עקב ההרעלה ההמונית.

מסיח אלינז'אד, פעילת זכויות אדם איראנית מניו יורק, אמרה לעיתון, "לדעתי, המתקפה הכימית הזו היא נקמה של הרפובליקה האסלאמית נגד הנשים האמיצות שהפגינו נגד החיג'אב וזעזעו את 'חומת ברלין' של חמינאי, מכיוון שהמשטר האיראני שונא נערות ונשים, אני קוראת לנשים ברחבי העולם, ובמיוחד לתלמידות בית ספר - להיות קולם של סטודנטים איראנים, וקוראת למנהיגי המדינות הדמוקרטיות לגנות את סדרת ההרעלות ולבודד את משטרו של חמינאי" אמרה.

"אני קוראת לזה טרור ביולוגי, וזה צריך להיחקר על ידי האו"ם. אנחנו צריכים ארגון חיצוני שיחקור בהקדם האפשרי".

איראן נשק ביולוגי הרעלה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד