כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מחשש לריגול

הבית הלבן הורה להסיר את טיק טוק ממכשירים פדרליים

במטרה לשמור על בטיחות הנתונים בארה"ב, כל הסוכנויות הפדרליות חייבות למחוק את טיק טוק מהטלפונים והמערכות. כך קבע הבית הלבן. חששות הביטחון הלאומי לגבי סין גברו בשבועות האחרונים לאחר שבלון ריגול סיני ריחף מעל ארה"ב

הבית הלבן הורה להסיר את טיק טוק ממכשירים פדרליים
אפליקציית TikTok צילום: unsplash

הבית הלבן נתן אתמול לסוכנויות ממשלתיות 30 יום זמן למחוק את אפליקציית טיק טוק שבבעלות סינית ממכשירים ומערכות פדרליות. האיסור שהגיע על ידי הקונגרס בסוף השנה שעברה, בא בעקבות פעולות דומות של קנדה, האיחוד האירופי, טייוואן ויותר ממחצית מדינות בארה"ב.

ההחלטה הגיעה במטרה לשמור על בטיחות הנתונים בארה"ב, ולכן כל הסוכנויות הפדרליות חייבות למחוק את טיק טוק מהטלפונים והמערכות, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

האיסור אמנם משפיע על חלק זעיר מבסיס המשתמשים של טיק טוק בארה"ב, אך מוסיף שמן למדורה לקריאות לאיסור מוחלט על אפליקציית הסרטונים הפופולרית. חששות הביטחון הלאומי לגבי סין גברו בשבועות האחרונים לאחר שבלון ריגול סיני ריחף מעל ארה"ב.

טיק טוק שבבעלות ByteDance מסרה כי החששות ניזונים ממידע שגוי והכחישה שימוש באפליקציה כדי לרגל אחרי אמריקאים. הפעולה לא משפיעה על יותר מ-100 מיליון אמריקאים שמשתמשים בטיק טוק במכשירים פרטיים או בבעלות חברות.

קצין אבטחת המידע הפדרלי, כריס דה-רושה, אמר לרויטרס כי "הנחיה זו היא חלק מהמחויבות המתמשכת של הממשל לאבטחת התשתית הדיגיטלית שלנו ולהגן על הביטחון והפרטיות של העם האמריקאי".

 

טיק טוק סין ריגול הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד