כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אפקט הרפורמה המשפטית

בוגרי יחידת המודיעין מאיימים לא להגיע למילואים

נמשכת ההתנגדות לרפורמה המשפטית. בוגרי יחידת 8200 בחיל המודיעין מתריעים במכתב לממשלה מפני הסכנות הטמונות ברפורמה המשפטית | הם מזהירים מפני אסון גדול בנוסח "יום הכיפורים של החברה הישראלית"

בוגרי יחידת המודיעין מאיימים לא להגיע למילואים
אגף המודיעין. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

בעקבות הרפורמה המשפטית שמתקדמת בכנסת, קבוצת בוגרי יחידת 8200 בחיל המודיעין מפרסמים מכתב פומבי שמיועד לעיניהם של שרי הממשלה וחברי הקואליציה, שבו הם מאיימים להפסיק להגיע למילואים אם הרפורמה אכן תעבור וזאת לדעתם כי מדובר ב"סימנים המעלים חשש אמיתי לשלמותה ובטחונה של מדינת ישראל".

במכתב עליו חתומים חברי היחידה בראשי תיבות, נכתב: "אנחנו, בוגרות ובוגרי יחידה 8200, זכינו לשרת ביחידת העלית הגדולה והמגוונת ביותר בצה"ל. אנו, נשים וגברים במגוון גילאים ומגדרים, משתייכים למחנות פוליטיים שונים ומגיעים מכל שדרות החברה. היחידה ידעה תמיד להכיל פלורליזם מחשבתי ולמנף אותו לצרכי המודיעין".

אילוסטרציה. צילום: דו"צ.

עוד הם מוסיפים: "כקצינות וקציני התרעה, אנו מבקשים להתריע כי אנו מזהים צבר מטריד של סימנים מעידים העולים לכדי חשש אמיתי לשלמותה ובטחונה של מדינת ישראל, כפי שהכרנוה מאז ומתמיד: התפוררות הלכידות החברתית, פגיעה בכלכלת ישראל, יציבותה ובתדמיתה בעולם כתוצאה מהביטול הצפוי של הפרדת הרשויות והפגיעה בעצמאות הרשות השופטת. חלק מהנזקים הללו עלול בקרוב מאוד להיות בלתי הפיך, בעוד אויבנו מחככים ידיהם בהנאה".

לטענת בוגרי היחידה, הצעות החוק במסגרת הרפורמה המשפטית מקודמות "בחיפזון שיא ומבלי לבצע ניסיון לקיים הידברות רחבה וכנה, תוך התעלמות בוטה ממומחים ישראלים וזרים המקיפים את כל תחומי העשייה, ואף מנשיא המדינה". כל אלו, מעלים לטענתם תחושה של "קונספציה".

עוד מזהירים בוגרי היחידה במכתבם ומוסרים כי בפעם האחרונה שישראל התנהגה כך "אירע אסון גדול" ולכן "חובתנו להרעים את הצופרים ולהתריע מפני 'יום הכיפורים' של החברה הישראלית".

אילוסטרציה. צילום: דו"צ.

במכתב מוזכרים כמה מבוגרי יחידתם 8200, בהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר המשפטים יריב לוין, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

לסיום מאיימים בוגרי היחידה כי אם הרפורמה המשפטית תעבור במלואה, ללא הידברות ובהיעדר הסכמה רחבה, לא יוסיפו לבצע שירות מילואים. "לא נתנדב עבור מדינה ששינתה באופן חד צדדי את החוזה הבסיסי עם אזרחיה".

אגף המודיעין 8200 שירות מילואים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד