י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חלופה ל"תיאום ביטחוני"

אחרי הפסגה בעקבה: הוקמה 'וועדה טכנית'

"ועדה הטכנית" תעקוב אחרי הצעדים החד צדדיים שהוסכם להפסיק אותם מיידית בפגישה בעקבה. עוד מדווח ש"הועדה הטכנית" תשמש בשלב הנוכחי חלופה ל"תיאום הביטחוני" שהופסק בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית לפני כחודש

אחרי הפסגה בעקבה: הוקמה 'וועדה טכנית'
פעילות צה"ל בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"ועדה טכנית" המורכבת מחמש המדינות שהשתתפו בוועידה הביטחונית בעקבה שבירדן תדון בהתפתחויות בשטח כדי להפחית את המתיחות וההסלמה וליצב רגיעה לפני חודש רמדאן. כך מדווח העיתון 'אלקודס אלערבי'.

"הועדה הטכנית" תעקוב אחרי הצעדים החד - צדדיים שהוסכם להפסיק אותם מיידית בפגישה בעקבה. העיתון גם מדווח ש"הועדה הטכנית" תשמש בשלב הנוכחי חלופה ל"תיאום הביטחוני" שהופסק בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית לפני כחודש. העיתון גם ציין ממקורותיו שאין הסכמה לחזור אל התיאום הביטחוני משום שישראל סירבה לדרישות המשלחת הפלסטינית להפסיק את הכניסה לערים הפלסטיניות ולהפסיק את מבצע "שובר גלים" שלטענת ההנהגה הפלסטינית מחליש את מעמדה בפני הציבור הפלסטיני.

מקורות "הבקיאים במאמצי התיווך המצריים" בין פלגי ההתנגדות הפלסטיניים לישראל סיפרו לעיתון הבינערבי אל-ערבי אל-ג'דיד כי המכשול החדש העומד בפני מאמצי התיווך למניעת ההסלמה הוא "נקודת הרתיחה אליה הגיעו פלגי ההתנגדות החמושים, וסירובם לבצע וויתורים ולמנוע את ההסלמה, למרות המגעים הישירים שהתנהלו בין בכירי מנגנוני המודיעין המצרי לבין בכירים בחמאס והג'יהאד האסלאמי."

המקורות חשפו כי המגעים ביומיים האחרונים בין מצרים לבין שני בכירים מהזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, והזרוע הצבאית של הג'האד, סאראיה אל-קודס, הגיעו בעקבות הבטחות מהדרג המדיני בחמאס להדק את השליטה על המצב, וברצועת עזה בייחוד.

מוסא אבו-מרזוק, בכיר בחמאס, אישר כי "מצרים לא ביקשה מחמאס לשמור על רגיעה, כי היא יודעת שהכיבוש הוא הגורם להסלמה, וכי הפלסטינים מגיבים להתקפות הישראליות".

אבו-מרזוק הוסיף, בהצהרה לסוכנות 'אנאדול' הטורקית כי במהלך השיחות האחרונות בקהיר עם משלחת חמאס בראשות איסמעיל הנייה, מצרים לא דנה בפסגה הביטחונית בעקבה שהתקיימה בירדן ביום ראשון.

מהומות אלימות פלסטינים רמאדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד