כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ביקש לשפר את העולם"

הותר לפרסום שמו של הנרצח הי"ד בפיגוע הירי בצפון ים המלח

הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בצפון ים המלח - אלן גנלס, אזרח אמריקני, בן ה-27. גנלס גדל בקונטיקט, סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה בעבר התנדב לצה"ל, והגיע כעת לישראל כדי להשתתף בחתונה. בהודעת הקונסוליה הכללית נכתב: "הוא רצה לשפר את העולם" 

הותר לפרסום שמו של הנרצח הי"ד בפיגוע הירי בצפון ים המלח
אלן גנלס שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום: אלן גנלס, אזרח אמריקני, בן ה-27 הוא הצעיר שנרצח אמש (שני) בפיגוע הירי בצומת נבו בכביש 90, צפונית לים המלח. גנלס גדל בקונטיקט, סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה והתנדב לצה"ל.

אמש אישר שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס כי ההרוג הוא אזרח אמריקני.

בהודעה מטעם הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק נכתב: "אלן גדל בקונטיקט וסיים במאי האחרון את לימודיו באוניברסיטת קולומביה. הוא התנדב בקהילה המקומית שלו וביקש לשפר את העולם. יהי זכרו ברוך".

כזכור, בבית החולים נאלצו אמש הרופאים לקבוע את מותו של גנלס, שנפגע אנושות מירי שביצעה לעברו חוליית מחבלים.

במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר חוליית המחבלים שביצעה את הירי לעבר הרכב שבו נסע הצעיר בכביש 90. לפי הערכות, המחבלים הציתו את הרכב ונמלטו ברכב אחר לאחד היישובים הפלסטינים הסמוכים.

זמן קצר לאחר הירי הראשון, בוצע ירי לעבר רכב שבו נסעו בני משפחה - לא היו נפגעים. רכבם השרוף של המחבלים אותר באזור.

אחד מנוסעי הרכב עליו ירו המחבלים סיפר ל'ערוץ 12': "היינו בטיול עם חברים תיירים, נסענו מטבריה לחזרה לירושלים. פנינו לצומת ו-300 מטר אחרי הפנייה רכב עקף אותנו ושמענו רעש של ירייה. ראיתי בן אדם יוצא מהחלון ויורה עלינו. היה לנו נס, בקלות הוא יכול היה להרוג אותנו".

יצוין כי עם הירצחו של אלן גנלס, מנין הנרצחים בפיגועים בחודש האחרון עומד על 14 בני אדם ה' יקום דמם.

מתחקור ראשוני של צה"ל בשטח עולה כי מחבלים פתחו בירי לעבר רכב ישראלי בכביש 90 סמוך לצומת מול נבו. אזרח ישראלי נפצע כתוצאה מהירי ומאוחר יותר מת מפצעיו. על פי התחקיר, המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר רכב ישראלי נוסף. לא היו נפגעים כתוצאה מירי זה. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, ללא נפגעים.

בהמשך, בעת שהמחבלים שרפו את רכבם, הגיע למקום כוח משטרתי שפתח באש לעברם. המחבלים השיבו באש ונמלטו מהמקום. כוחות צה"ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק. הכוחות מבצעים סריקות נרחבות באזור.

 

פיגוע ירי ים המלח גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד