ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מאוכזבת מאוד"

"בכירה בהתיישבות תוקפת: "הממשלה הולכת בכיוון הלא נכון

דניאלה ויס, ראש תנועת ההתיישבות נחלה מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה ואמרה כי היא מאוכזבת. ויס התייחסה למהומות בחווארה ואמרה: "כשהמצב בלתי נסבל, יש תגובות קשות"

"בכירה בהתיישבות תוקפת: "הממשלה הולכת בכיוון הלא נכון
ההתיישבות הצעירה צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

דניאלה וייס, ראש תנועת ההתיישבות 'נחלה', התייחסה הבוקר (שלישי) לגל הטרור הרצחני וטענה: "מה שיכול למנוע את הטרור בצורה מאוד מאוד חד משמעית זה כיוון אחר לגמרי. אני, בימים אלה, עסוקה בנושא אביתר, חזרה שלנו לאביתר. מדובר במקום שמאוד קרוב למקום של הרצח. אני חושבת שהתשובה הציונית ההולמת היא התיישבות. זה היה מאז ומתמיד".

על ניסיונות הפינוי מהמאחז אמרה: "ברוך השם הגיע ציבור כל כך גדול שזה נהיה בלתי אפשרי לפנות והנקודה חיה וקיימת. במקום יש למעלה מ-50 מבנים. אמנם היו עימותים, אבל חזרנו ואנחנו נישאר שם".

 

היא נשאלה אם היא מאוכזבת ממדיניות הממשלה וענתה: "מאוד. אני קיוויתי מאוד שיחול שינוי בנושא ההתיישבות בארץ ישראל. זאת אומרת שאפשר יהיה לבנות בגדול ומהר ולבלום את ההשתלטות הערבית על אדמות מדינה על ידי יישובים חדשים. אלה המושגים שלי. כאשר אני רואה שאם זה כתוצאה מוועידה זו או אחרת, מגעים כאלה או אחרים בינלאומיים, המטבע שמשלמים זה התיישבות, אני יודעת שהממשלה הולכת בכיוון הלא נכון".

מנגד, היא שיבחה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהגיע אמש לישיבת סיעה באביתר: "אתמול דווקא בן גביר מאוד שימח אותי שהוא הגיע עם כל הסיעה לאביתר ותמך בהתיישבות. דווקא כאן היה משב רוח רענן. אני שמחתי, אני חושבת שזה היה צעד נכון, עכשיו צריך לפרוט את זה למטבעות של עשייה. כאשר מיישבים את הארץ, בולמים את הטרור", אמרה.

על המהומות בחווארה אמרה: "אני חושבת שצריך לראות דברים בצורה המקיפה שלהם. כיצד התחילו להתגלגל העניינים? היו מספר מקרים נוראים של רצח יהודים והדבר הזה גרם תגובות קשות מאוד. אני מסתכלת כל החיים על הגורל של העם שלי ולא על האחר, והגורל של העם שלי הוא שנרצחים ילדים ונרצחים שני אחים קטנים", אמרה, והדגישה: "כאשר המצב הוא בלתי נסבל, אז יש תגובות קשות".

יהודה ושומרון חווארה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד