כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בנק ישראל הודיע

מערכות התשלומים בישראל נפתחת לנותני שירותי תשלום בינלאומיים

בנק ישראל הודיע על פתיחת מערכות התשלומים בישראל לפעילות נותני שירותי תשלום בינלאומיים | הצעד יאפשר לגופים אלה לפעול באופן מידי במערכות, ובכך להציע שירותים והצעות ערך לציבור בישראל בהתבסס על רישיון ממדינה זרה | בנוסף, המהלך צפוי לתרום לקידום החדשנות בתחום התשלומים ולכניסת שחקנים חדשים לשוק

מערכות התשלומים בישראל נפתחת לנותני שירותי תשלום בינלאומיים
בנק ישראל צילום: פלאש90

בנק ישראל הודיע הבוקר (שלישי) על פתיחת מערכות התשלומים המבוקרות בישראל לפעילות של נותני שירותי תשלום בינלאומיים. צעד זה יאפשר לגופים אלה לפעול באופן מידי במערכות, ובכך להציע שירותים והצעות ערך לציבור בישראל בהתבסס על רישיון ממדינה זרה. צעד זה צפוי לתרום לקידום החדשנות בתחום התשלומים ולכניסת שחקנים חדשים לשוק.

המתווה שגיבש בנק ישראל לפתיחת מערכות התשלומים לגופים אלה מחולק לשני מסלולים. המתווה מסתמך על הפטור שניתן לגופים בעלי רישיון ממדינה מוכרת מכח תקנות שר האוצר שקובעות תנאים למתן פטור מחובת רישוי למתן שירות בנכס פיננסי בישראל.

מהלך זה יאפשר לגופים אלו להיערך לחיבור הטכנולוגי למערכות, ולחלקם יאפשר פעילות מלאה במערכות, בהתבסס על רישיון זר, וזאת מבלי להמתין לחקיקתו וכניסתו לתוקף של חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום, המתגבש בימים אלה בישראל.

מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה, מר עודד סלומי הגיב: "פתיחת מערכות התשלומים בישראל לפעילות של נותני שירותי תשלום בינלאומיים תתרום לקידום התחרות וההיצע של שירותי תשלום חדשניים ומגוונים יותר לציבור הישראלי, ובהמשך, לקידום של שירותים פיננסים נוספים שיתבססו על שירותי התשלום.

אנחנו מזמינים שחקנים חדשים שמעוניינים לפעול במערכות התשלומים העומדים בתנאי הפטור, לפנות לפיקוח על מערכות התשלומים בבנק ישראל לצורך קבלת ייעוץ בנושא אפשרויות הפעילות במערכות התשלומים״.

 

תחרות בנק ישראל תשלום בינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד