כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המשכת המורשת

מיזם מרגש לרגל מלאת שנה להסתלקות מרן שר התורה

שנה לאחר הסתלקותו של מרן שר התורה זצ"ל, חסרונו מורגש היטב בבתיהן של המשפחות שהתרגלו לקבל את הסיוע לקראת כל שבת • הרבנית קנייבסקי ע"ה נהגה לחשב את הוצאות השבת לנצרכים לפי חשבון של 40 שקלים לנפש • מרנן גדולי התורה מבקשים מהציבור לקחת חלק בהמשכת המורשת עבור הוצאות לסועד אחד במשך ארבע שבתות • הם גם יוצאים מגדרם עם שטר מיוחד

מיזם מרגש לרגל מלאת שנה להסתלקות מרן שר התורה
הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

לרגל מלאת שנה להסתלקותו של רשכבה"ג מרן שר התורה זצוק"ל, יוצאים מרנן ורבנן גדולי התורה בפרויקט מיוחד שנועד להנציח את זכרו בדרך מקורית ומיוחדת במינה: הסעדת יהודים רעבים בשבת קודש, באמצעות נתינה קבועה של 40 שקלים לכל שבת.

ממשיכים את דרכו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל!>>>

בימי חייהם נהגו מרן זצ"ל ורעייתו הרבנית בת שבע ע"ה, לחלק מדי שבוע סכומי כסף גדולים במיוחד עבור הוצאות השבת למאות משפחות נצרכות. הרבנית היתה מעניקה לכל משפחה סכום של 400 שקלים מדי שבוע בשבוע.
החשבון של הרבנית היה על בסיס עלות של 40 שקלים הוצאות שבת לאדם אחד, שמונה ילדים ושני הורים במשפחה חרדית ממוצעת, כך שארבעים השקלים מוכפלים פי עשרה ומגיעים ל-400 שקלים.

לאחר פטירתה, המשיך מרן שר התורה את המנהג באמצעות בנותיו, וכעת, לאחר שהסתלק גם הוא מעמנו למגינת כל לב, נותרו המשפחות הנצרכות בלי משען ומשענה.

כעת החליטו מרנן ורבנן גדולי התורה, לפי בקשת בני משפחתו ותלמידיו של מרן זצ"ל, לחדש את הנתינה המופלאה הזאת למען המשפחות הנצרכות, בעזרת ציבור נדיבי הלב. לשם כך הוקמה 'קרן רבנו חיים – צדקת השבת'.
ממשיכים את דרכו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל!

הקרן מבקשת את עזרת הציבור בתרומות ובעיקר בהוראות קבע שיאפשרו מתן תמיכה קבועה למשפחות עבור צורכי השבת. הציפיה היא שיהודים רבים ייתרמו סכום של 160 שקלים לחודש, לפי חישוב של 40 שקלים לנפש, לכל אחת משבתות החודש. ארבע שבתות מסתכמות ב-160 שקלים, כך שכל תורם יאמץ לעצמו אדם נצרך אחד, ויסייע לרכוש עבורו את צורכי השבת לאורך השנה כולה.

התורמים סכום של 160 שקלים לחודש, ייזכו למחוה מיוחדת ויוצאת דופן מאת מרבנן ורבנן כל גדולי התורה, אשר יחתמו על שטר 'ממשיך דרכו' מיוחד במינו, בו הם מכתירים את התורם לממשיך דרכו של מרן שר התורה זצ"ל, וכך, עם מאות ממשיכים יחידי סגולה, תהיה אפשרות בעז"ה להמשיך את המורשת ולהעניק את צרכי השבת למאות נצרכים.

בנוסף לשטר המיוחד יזכו התורמים גם ל'מטבע של אש' ממטבעות הברכה האחרונות שהותיר אחריו מרן שר התורה במיוחד עבור תורמי 'קופת העיר', וכן ל'יין הסיומים' – שיריים מהיין המקודש ורב הסגולות שעליו בירך מרן שר התורה 'לחיים' כשזכה לסיים את כל מסכתות הש"ס, בערב פסח מדי שנה בשנה.

ממשיכים את דרכו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל!>>>

שר התורה קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד