י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ראש מועצת אשכול לתושביו: "אל תחזרו לבתיכם"

בשיחה לחדשות 2 Online טענו ראשי רשויות בדרום כי חמאס סיים את המערכה ורשם הישגים, בעוד אין ערובה לכך שלא נשוב לסבב נוסף

  • א' אלול התשע"ד
צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

ראשי רשויות בדרום מביעים הערב (ג') זעם ואכזבה עמוקה מהפרסומים סביב הסכם הפסקת האש שנחתם בין ישראל לחמאס, וטוענים כי תמונת המצב הנוכחית קובעת ניצחון לחמאס. "בחמאס כבר מזמן אין לי אמון, אבל איבדתי את האמון גם בכל האמירות שהקבינט והממשלה אומרים לי", אמר הערב לחדשות 2 ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. "אנשים לא יחזרו עד שראש הממשלה וכל השרים יראו לי שיש הסכם שזה לא יחזור יותר".

גם בתום 50 ימי לחימה קשים, אומרים ראשי הרשויות כי הם מתנגדים בתוקף לכל הסכם שאינו מעגן את מטרות המבצע ושאינו מבטיח את ביטחון תושביהם. "היום טבחו אותנו יותר מ-100 רקטות על המועצה", המשיך ילין לטעון. "אנשים נפגעו בגלל שהממשלה גמגמה לחלוטין, הוציאה אנשים, הכניסה אנשים, הוציאה חיילים, הכניסה חיילים. אמרו שלא רוצים מלחמת התשה, אבל אנחנו עוברים פה את האבא והאמא של ההתשה. איזה חיים אלה? ולא מדובר על ציונות. היישובים האלו הוקמו עוד לפני קום המדינה, אז לא ייתכן שיטיפו מוסר לאנשים שהקימו פה את היישובים".

"אם ההסכם אינו כולל סעיף של פירוז הרצועה – ישראל לא השיגה את מטרתה", אמר הערב לחדשות 2 Online ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי. "התוצאה אינה זו שפיללנו אליה, ובין שיקום הרצועה ופתיחת המעברים, בלי פירוז – המבצע נכשל". ראש המעוצה האזורית אשכול, חיים ילין, התייחס לפרסומים על הפסקת האש בספקנות, וקרא לתושבי היישובים שבתחומה שלא לשוב לבתיהם.

בין ראשי הרשויות יש גם מי שרומזים על גידול בכוחו של חמאס בהשוואה למצבו טרם הלחימה, ואומרים כי ישראל תכה על חטא בסבב הבא שעתיד לבוא. "כל ויתור לחמאס הוא כניעה לטרור", אמר ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני. "תושבי ישראל והדרום רצו לראות הכרעה במערכה הזו, אבל זה כנראה כבר לא יקרה. רצינו לראות את חמאס מובס ומתחנן על חייו, בפועל אנו רואים את ישראל רצה לשולחן המשא ומתן בכל הזדמנות שנקרית בפניה".

בנוסף התייחס שמעוני למחיר ששילמה ישראל במהלך המערכה, שאותה סיכם באכזבה והחמצה. "לא בשביל 'הישג' כזה איבדנו 64 לוחמים וארבעה אזרחים, בהם ילד בן ארבע", אמר. "לא בשביל 'הישג' כזה ישבנו כמעט חודשיים במקלטים ובמרחבים המוגנים. לא בשביל 'הישג' כזה ספגנו מכה כלכלית קשה ועסקים כאן קרסו. ציפינו להרבה יותר מזה. נראה שהם צפויים לקבל את מה שרצו. המסקנה: דרך הטרור משתלמת, ולכן העימות הבא הוא רק עניין של זמן.

"לא מאמין לפלסטינים בגרוש"
כמה מראשי הרשויות אף הופתעו מהפרסומים המוקדמים על הסכם הפסקת האש, שלטענתם כלל לא הובא לידיעתם. "אני לא מעודכן מה מסתמן, וניזון בעיקר מאמצעי התקשורת", הודה הערב ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן. "גם אם יושג הסכם אש, אנחנו ספקנים. אנחנו למודי ניסיון מכך שהפסקות אש הופרו. הכרזה שכזו אינה מתקבלת על הדעת, אם ההסכם אינו כולל התחייבות של פירוז הרצועה".

למרבה האירוניה, רבים מהעדכונים הגיעו דרך הערוצים הפלסטינים, שלהם איש מראשי הרשויות לא רוצה להאמין. "לא עודכנתי מגורמים מדיניים או צבאיים, אלא רק מהפלסטינים – ולהם אני לא מאמין בגרוש", אמר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון. הם אויבינו המרים. על קונצרט חיי אני רוצה שינצח ראש הממשלה שלי ולכן עד שהוא לא יאמר את דברו אני לא מאמין לדיווח".
רשויות הפסקת אש דיווח תושבים דרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד