כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מנצלים את המצב הכלכלי הקשה

דיווח: רוסיה מגייסת שכירי חרב במחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון

מקור בכיר בביירות אמר כי מוסקבה מעבירה מציעה לתושביהם של מחנות הפליטים במדינה סכומים של כמה מאות דולרים לחודש בתמורה להתגייסות. רוב המגויסים מגיעים ממחנה הפליטים עין אל חילווה בדרום לבנון

דיווח: רוסיה מגייסת שכירי חרב במחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רוסיה מגייסת שכירי חרב במחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון, כך טען היום (שלישי) מקור בכיר בביירות לעיתונאי הישראלי מג'די חלבי בכתבה שפורסמה באתר החדשות האמריקני "מדיה ליין".

מי שמסייע בגיוס על פי הדיווח, הם אנשי השגרירות של הרשות הפלסטינית במדינה והמגויסים הם בעיקר גברים אשר מזוהים עם ארגון פת"ח, הפועל במחנות הפליטים הפלסטיניים במדינה.

בנוסף דווח כי רוב המגויסים מגיעים ממחנה הפליטים עין אל חילווה בדרום לבנון, וכי כל המגויסים הם כאלו שנולדו לאחר שנת 1969. הסיבה לכך היא שהם אינם רשומים במרשם האוכלוסין הלבנוני ולכן ממשלת ביירות כמעט ולא יכולה לעקוב אחריהם.

גיוס הפלסטינים לטענת המקור נעשה בהסכמה ובאישור אינדיווידואלי של ארגון הטרור חיזבאללה, ששולח בעצמו לוחמים על מנת שיסייעו לצבא הרוסי באוקראינה. על פי דיווחים במדינה, ארגון חיזבאללה, שלח בתיאום עם איראן, מפעילי מל"טים וציוד נוסף לעזרת הצבא הרוסי.

עוד עולה מהדיווח כי הנהגת פת"ח והגורמים הרוסים המגייסים מנצלים את המצב הקשה במחנות הפליטים הפלסטיניים בלבנון, שמוכה במשבר כלכלי ושלטוני ממושך. 

לבנון מלחמת אוקראינה רוסיה ארגון הפתח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד