כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מכוניות וחיי חפים מפשע

האיחוד האירופי בגינוי משולב לטרור פלסטיני ואלימות המתנחלים

באיחוד האירופי פרסמו גינוי משולב לפיגועי הטרור בימים האחרונים בהם נרצחו שלושה יהודים בחווארה ובכביש הערבה. האיחוד גינה את ה"התפרצות האלימה של מתנחלים" נגד תושבי חווארה

האיחוד האירופי בגינוי משולב לטרור פלסטיני ואלימות המתנחלים
הנזק וההרס בחווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

האיחוד האירופי פרסם הודעות גינוי לאחר הפיגועים האחרונים והאלימות בחווארה: "האיחוד האירופי מודאג מאוד מהאלימות המתמשכת בשטח הפלסטיני הכבוש. האיחוד מגנה את מתקפת הטרור בגדה המערבית ביום ראשון, שבה קיפחו שני ישראלים את חייהם, ופיגוע נוסף ביום שני שגבה את חייו של ישראלי נוסף".

לגבי המהומות בחווארה מסר האיחוד: "האיחוד האירופי מגנה את התפרצות האלימות של מתנחלים, שגרמה להרג פלסטיני אחד, לפציעת כמה מאות פלסטינים ולשריפת בתים וחנויות, מה שגרם להרס בלתי מתקבל על הדעת של רכוש פלסטיני".

עוד נאמר: הדיפלומט הבכיר ג'וזפ בורל יצר קשר עם הרשויות הישראליות והפלסטיניות ביום ראשון בלילה כדי להעביר את המסר שאלימות וטרור חייבים להיפסק, שיש להגן על כל האזרחים ושיש צורך בצעדים מיידיים של הפסקת ההסלמה.

"כל הצדדים צריכים לנקוט בצעדים מיידיים כדי לסיים את מעגל האלימות הקטלני הזה, למנוע אובדן חיים נוסף, להבטיח אחריות ולהעמיד את העבריינים לדין". עוד פורסם, כי האיחוד האירופי מברך על ההודעה המשותפת שפורסמה ביום ראשון בעקבה, ירדן, שבה הסכימו הצדדים הישראלים והפלסטינים לפעול למען שלום צודק ובר קיימא, להורדת הסלמה בשטח ולמנוע אלימות נוספת.

בנוסף האיחוד האירופי משבח את תפקידן של ירדן, מצרים וארה"ב בארגון השיחות וקורא לשני הצדדים ליישם את ההתחייבויות שניתנו.

אלימות מתנחלים האיחוד האירופי טרור פלסטיני הודעת גינוי הכפר חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד