י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
המשבר בצמרת מחריף

ראש כח וגנר קורא לרצוח את חתנו של שר ההגנה הרוסי

ראש כח וגנר יבגני פריגוז'ין איים על חתנו של שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. פריגוז'ין אמר שחתנו אלכסיי סטוליארוב, חייב להיות מאומן ללכת להילחם באוקראינה. הוא קרא להרוג אותו עם פטיש. ראש וגנר, כמו הגנרל סרגיי שויגו, מקורבים לפוטין, אבל שני הגברים מתעבים זה את זה

ראש כח וגנר קורא לרצוח את חתנו של שר ההגנה הרוסי
סרגיי שויגו צילום: דוברות הקרמלין

הבוס של כח וגנר, יחידת שכירי חרב שנלחמים באוקראינה לצד הצבא הרוסי, קרא לרצוח את חתנו של שר ההגנה הרוסי. הוא אמר שצריך "לתת לו את הפטיש בראש". ראש וגנר יבגני פריגוז'ין איים שאנשיו יביאו אליו את חתנו של שר ההגנה סרגיי שויגו, אלכסיי סטוליארוב, בן ה-33, כדי שיתאמן ויצא ולהילחם באוקראינה.

פריגוז'ין אמר כי חתנו של שר ההגנה עלול להתמודד עם ה"פטיש" הידוע לשמצה שבו השתמש וגנר כדי להרוג עריקים. דבריו הגיעו לאחר הקרע המר בין מקורביו הבכירים של פוטין לבין ראש כח וגנר. כזכור, בוגנר זלזלו בצבא הרוסי ולגלגו על החיילים הרוסים שאינם מאומנים היטב.

ראש וגנר, כמו הגנרל סרגיי שויגו, מקורבים לפוטין, אבל שני הגברים מתעבים זה את זה.

פריגוז'ין דרש שסטולירוב שהתחמק מהגיוס הצבאי ונשוי לבתו של שויגו, קסניה שויגו, יעבור אימונים לקראת שליחתו לקרבות. "אני יכול לתת הוראות מה צריך לעשות - יש צורך לתפוס את סטוליארוב ולהביא אותו אלי", אמר פרוגוז'ין. "אני אאמן אותו במשך שישה שבועות. אעזור לו להשתפר על ידי שליחתו לקו הקדמי".

לפחות רוצח מורשע אחד, יבגני נוז'ין, בן 55, הוכה למוות בפטיש בגלל נטישת קו החזית של וגנר, ויש דיווחים שהיו מקרים נוספים כאלה.

פריגוז'ין השתולל נגד שר ההגנה - במיוחד בגלל האספקה ​​האיטית של תחמושת ונשק לכוחותיו המורכבים ממתנדבים ואסירים ששוחררו להילחם למען פוטין. הוא אמר שאי אספקת הנשק זה בגידה.

פריגוז'ין נתפס כמי שרוצה לפטר את הגנרל שויגו, על רקע שמועות שהוא משתוקק לרשת את תפקידו של שר ההגנה בעצמו. הוא גם תקף את בתו, קסניה שויגו על כך שנהנתה מחופשות בדובאי בזמן שהמלחמה באוקראינה נמשכת. ויצאה לחופשה עם בעלה על חוף הים השחור. סטוליארוב נראה לאחרונה מטייל באפריקה בזמן שגברים רבים בגילו נאלצו להילחם ולמות באוקראינה.

פריגוז'ין ולוחמיו טוענים כבר מספר שבועות שהצבא לא מספק להם מספיק תחמושת. הדחיפה של וגנר להשתלט על באחמוט, עיר באזור המזרחי של דונייצק הכבושה חלקית של אוקראינה, נעצרה והפכה לקרב קשה.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד