י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יש לו אובססיה לאוקראינה"

יועצו של פוטין שביקר את המלחמה מת בביה"ח

מדען המדינה ויועץ הקרמלין לשעבר גלב פבלובסקי מת בגיל 71. הוא היה מבקר המלחמה והזהיר שזו תהיה טעות איומה ומכה גדולה עבור רוסיה. על הפלישה לאוקראינה אמר: "פוטין הקודם לא היה עושה את זה. הוא היה אדם מאוד שפוי. אבל כל זה נעלם עכשיו"

ההרס באוקראינה
ההרס באוקראינה צילום: Pixabay

רופאו לשעבר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהפך לאחד ממבקריו הגדולים, מת במוסקבה. גלב פבלובסקי לקה בשבץ מוחי לפני עשרה ימים ומת ביום ראשון האחרון אחרי מחלה ארוכה וקשה, כך לפי בית החולים במוסקבה בו היה מאושפז.

הרופא בן ה-71 פרסם אזהרות נגד המלחמה והטיל ספק במצבו הנפשי של פוטין. פבלובסקי פוטר ב-2011 לאחר שהזהיר מפני חזרתו של פוטין תאב הכוח לקרמלין לקדנציה שלישית והיה מעורב גם בקמפיין הכושל של ויקטור ינוקוביץ' לנשיאות אוקראינה ב-2004.

על הפלישה לאוקראינה אמר פבלובסקי: "פוטין הקודם לא היה עושה את זה. הוא היה אדם מאוד שפוי. אבל כל זה נעלם עכשיו. יש לו אובססיה לאוקראינה שלא הייתה לו בעבר. הוא מגיב עכשיו לתמונות בראש שלו".

פבלובסקי הפך ממקורב לקרמלין ומאחד שיישם את תוכניותיו של פוטין למבקרו הנחרץ. ב-2012 הוא השתתף בהפגנת האופוזיציה ב"מצעד המיליונים" בכיכר בולוטניה במוסקבה נגד תוצאות הבחירות שנערכו ברוסיה, אותן כינה "המביישות ביותר" בתולדות המדינה.

הוא הזהיר מראש מהמלחמה ואמר שזו תהיה טעות איומה ו"מכה גדולה" לרוסיה. חודשיים לפני פלישת פוטין, הוא אמר: "אוקראינה היא מקום רע למלחמה, זו תהיה מלחמת עולם, איננו יכולים לנצח בה".

הוא דיבר על המחיר שמשלמים הרוסים על טעותו של פוטין: "אנחנו בהחלט לא צריכים שטחים נוספים שצריך לשמור עליהם מצד אחד, ולהאכיל את האזרחים מצד שני". לטענתו, פוטין היה לפני כמה שנים "נוטה יותר לדון בדברים עם יועצים והוא היה פתוח יותר לדעות חלופיות".

אבל לאחרונה, "המגע היחיד של פוטין עם העולם הוא דרך המעגל הפנימי שלו. הוא לא יכול לסבול את זה אם למישהו מהם יש עמדה משלו. מבחינתו זו תהיה קטסטרופה".

לאחר פלישת פוטין לאוקראינה בפברואר האחרון, אמר פבלובסקי לפייננשל טיימס: "פוטין רגיל להיות בר מזל. זה מסוכן מאוד למהמר כי הוא מתחיל להאמין שהגורל בצד שלו. כשאתה משחק ברולטה רוסית אתה מרגיש שאלוהים בצד שלך עד שהזריקה נשמעת".

הוא גם אמר כי פוטין "מבודד אפילו יותר מסטאלין". לפני שקשריו עם פוטין התערערו, הוענק לו עיטור מסדר ההצטיינות למולדת בשנת 2008 והוענק לו מדליה מנשיא הפדרציה הרוסית ב-1996, 1999 ו-2011.

מלחמת אוקראינה רוסיה רופא ולדימיר פוטין מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד