ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חינוך מחדש

אוקראינה תוקפת את חטיפת הילדים: "רצח עם"

אוקראינה גינתה במועצת זכויות האדם של האו"ם את הגירוש השיטתי שעורכת רוסיה לילדים אוקראינים. שר החוץ של גרמניה אמר כי בעלות הברית "לא ינוחו עד שכל הילדים האלה יהיו בבית". רוסיה מחזיקה לפחות 6,000 ילדים אוקראינים באתרים בחצי האי קרים וברוסיה

בובה של ילדה באחד הבניינים שהופגזו
בובה של ילדה באחד הבניינים שהופגזו צילום: ישי ירושלמי

העברת אלפי ילדים מאוקראינה על ידי רוסיה היא "ככל הנראה הגירוש הכפוי הגדול ביותר בהיסטוריה המודרנית", כך אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. "הפשע המצמרר ביותר הוא שרוסיה גונבת ילדים אוקראינים", אמר קולבה ביום הפתיחה של מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה, בו נחקרים פשעי המלחמה של רוסיה באוקראינה. "זהו פשע ג'נוסייד", הוסיף.

על פי דו"ח שאושר על ידי ארה"ב, רוסיה מחזיקה לפחות 6,000 ילדים אוקראינים באתרים בחצי האי קרים וברוסיה, שנראה כי מטרתם העיקרית היא חינוך פוליטי מחדש. חוקרי אוניברסיטת ייל זיהו לפחות 43 מחנות ומתקנים שבהם הוחזקו ילדים אוקראינים שהיו חלק מ"רשת שיטתית בקנה מידה גדול" המופעלת על ידי מוסקבה מאז פלישת פברואר 2022 לאוקראינה.

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, גינתה את הגירוש השיטתי של ילדים באזורי הכיבוש הרוסי באוקראינה. "מה יכול להיות יותר בזוי מהוצאת ילדים מהבתים שלהם, הרחק מחבריהם, ומאהוביהם", אמרה בפתח מושב מועצת זכויות האדם של האו"ם.

בנאומה היא נזכרה בגורלם של 15 ילדים שנחטפו בתחילת הפלישה הרוסית לחרסון. הקורבן הצעיר ביותר היה רק ​​בן 9. "15 אלה הם בין אינספור ילדים אוקראינים שנחטפו על ידי רוסיה במהלך מלחמת התוקפנות שלה נגד אוקראינה", אמרה בארבוק.

"לא ננוח עד שכל הילדים האלה יהיו בבית", אמרה, "כי זכויות ילדים הן זכויות אדם וזכויות אדם הן אוניברסליות".

מלחמת אוקראינה רוסיה חטיפת ילדים רצח ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד