כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בטיחות ילדים בפורים

ילדים נפגעים מחזיזים, זיקוקים, נפצים, קפצונים ומחומרי נפץ מאולתרים

כדי שפורים יהיה שמח לכולם, חשוב שהוא יהיה גם בטוח: תחפושות, משלוחי מנות, איפור - כך שומרים על הבטיחות. ילדים ובני נוער נפגעים כתוצאה משימוש בחזיזים, בזיקוקים, בנפצים, בקפצונים ובשאר חומרי נפץ מאולתרים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מדי שנה נפגעים בחג הפורים ילדים ובני נוער מתחפושות לא בטיחותיות, צעצועים מסוכנים ועוד. לפניכם מספר כללים שגיבשו ארגון 'בטרם' ומשרד הבריאות על מנת לשמור על בטיחות הילדים בחג הפורים.

תחפושת מוצלחת היא תחפושת בטוחה

רכשו רק תחפושת המאושרת על ידי מכון התקנים ומסומנת כחוק: בתווית הצמודה לתחפושת מופיעים פרטי היצרן והיבואן, וקיימות הוראות אזהרה בעברית באופן ברור בזו הלשון: "נבדק בהתאם לתקן הישראלי 562. הרחק מאש. כביסה מבטלת חסינות אש".

מסכות – מומלץ לא להשתמש במסכה מתחת לגיל 8. מוודאים שפחתי העיניים במסכה מאפשרים שדה ראייה שאינו מוגבל. מוודאים שהמסכה מאפשרת מעבר אוויר בחופשיות.

לא לובשים מסכה על הפנים בחציית כביש ובסביבת כלי רכב.

בהכנת תחפושות לא משתמשים בחומרים דליקים כמו צמר גפן ונוצות. נמנעים משרוכים וחוטים ארוכים העלולים להיכרך סביב הצוואר.

לא  קונים לילדים קפצונים, שומים, חזיזים, טילים, כדורי נפץ, זיקוקי דינור, רוגטקות, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמתיים . חומר נפץ אינו משחק.

לא קונים צעצוע או אביזר ללא תקן – בודקים שהמוצר מכיל הוראות שימוש בצורה ברורה, כולל שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל.

לא מכוונים צעצועים מסוכנים לאזור הפנים ומפעילים רק במקומות פתוחים.

למניעת נפילות, מוודאים שהתחפושות נוחות לילדים לתנועה חופשית ויש להקפיד לנעול נעליים נוחות.

בשימוש בחומרי איפור מוודאים שקיים אישור של משרד הבריאות. איפור ללא שם של יצרן/יבואן ואזהרות עלול להיות מסוכן.

שימוש בעדשות כחלק מתחפושת אינו מומלץ למי שסובל מאלרגיות, דלקות או יובש בעיניים. לפני כל שימוש בעדשות יש לעבור הדרכה לשימוש נכון ובטוח.

מסכות מגבילות את שדה הראייה ואינן מתאימות לילדים מתחת לגיל 8. בהכנת תחפושות ביתיות, הימנעו משימוש בחומרים דליקים כמו צמר גפן ונוצות, וכן משימוש בשרוכים ובחוטים ארוכים העלולים להיכרך סביב הצוואר.
הנחו את הילד להוריד את התחפושות וכל האביזרים הנלווים (פאות, מסכות) בעת משחק במתקני שעשועים.

שימוש בצעצועי פורים

ילדים ובני נוער נפגעים כתוצאה משימוש בחזיזים, בזיקוקים, בנפצים, בקפצונים ובשאר חומרי נפץ מאולתרים. הפגיעה השכיחה היא כווייה בידיים, בפנים, בצוואר או בירכיים.

לשמירה על בטיחות ילדיכם, הקפידו על הכללים הבאים: כל צעצוע המותר בשיווק ובמכירה חייב בסימון כחוק עם הוראות אזהרה בעברית ובצורה ברורה: שם היבואן, שם היצרן, כתובת ברורה, אופן השימוש והגבלות גיל.
לא משחקים ב: חזיזים, טילים, כדורי נפץ, זיקוקי דינור, כוורות, רוגטקות, אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים. קפצונים משאירים תמיד באריזתם המקורית או בתיק ולא בכיס המכנסיים. הם עלולים להתפוצץ מהחיכוך.

בני נוער:

דברו איתם על גבול פנימי לפיתוח התנהגות אחראית.

במידה ובוחרים לשתות עשו זאת רק בסביבה בטוחה ולא בנוכחות זרים או מבוגרים.

ממנים חבר תורן שיישאר מספיק ערני להזעיק עזרה במידת הצורך.

קונים אלכוהול רק במקומות מוכרים וגדולים.

נמנעים משתייה על קיבה ריקה, מקפידים לשתות כוס מים אחרי כוס אלכוהול, נמנעים משתיית יתר.

נמנעים ממשחקי שתייה העלולים להידרדר במהירות.

אם שותים, לא נוהגים.

משלוח מנות

במשלוח מנות המיועד לילדים עד גיל 5 שנים, אין לשים מאכלים העלולים לגרום להם לחנק, ביניהם: סוכריות, מסטיקים עגולים ואוזני המן במילוי אגוזים, בוטנים או שקדים.

איפור לפורים

בדקו שלתכשיר האיפור יש אישור של משרד הבריאות. איפור ללא שם של יצרן/יבואן ואזהרות עלול להיות מסוכן. אפשר לחפש תכשירי איפור מאושרים על פי שם היצרן או היבואן במאגר התמרוקים של משרד הבריאות. ודאו שהמוצר מתאים למגע עם העור ואינו גורם לגירוי. ודאו שהמוצר אינו מכיל חומרים רעילים.

פורים תחפושות זיקוקים נפצים מסוכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד