כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אינו מעלה חששות לפגיעה בתחרות"

ההשתלטות אושרה: דיפלומט מתמזגת עם חברת התבלינים דורות

אושרה עסקת המיזוג, במסגרתה רוכשת ענקית הייבוא וההפצה דיפלומט 51% מחברת דורות לפי שווי של 148 מיליון שקל |הממונה על התחרות: "המיזוג אינו מעלה חששות לפגיעה בתחרות ובציבור"   

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הממונה על התחרות אישרה את עסקת המיזוג בין היבואנית הגדולה וענקית ההפצה דיפלומט, לבין חברת דורות, יצרנית מוצרי שום ותיבול שבבעלות קיבוץ דורות שבנגב. אישור המיזוג נעשה לאחר בדיקה מעמיקה של ההשלכות האפשריות של העסקה על התחרות. 

דיפלומט פועלת בתחום הייבוא והשיווק של מוצרי צריכה מהירה, ביניהם: מותג שימורי הטונה Starkist, מוצרי הניקיון וההיגיינה של Procter&Gamble, תחליפי בשר, ועוד.

דורות פועלת בתחום הייצור והשיווק של מוצרי תיבול קפואים ומצוננים, ובעיקר שום קפוא, ומחזיקה במותג המוביל בתחום. כן עוסקת דורות בשיווק תחתיות בצק אפוי לעוגה.

במסגרת בדיקת עסקת המיזוג נבחנו ברשות התחרות תרחישים שונים. בין היתר נבחנה האפשרות שהמיזוג יוביל לדחיקה של מתחרותיה של דורות או מתחרותיה של דיפלומט, או להגדלת כוח המיקוח של החברה הממוזגת מול קמעונאים. עוד נבדק חשש מאובדן מתחרה פוטנציאלי. בדיקת הממונה העלתה כי "בנסיבות המיזוג הספציפי, ובפרט היקף המכירות ומאפייני תחום הפעילות של דורות, מאפייני פעילות דיפלומט, כמו גם נתונים נוספים שנאספו במסגרת הבדיקה, ומידע שעלה במסמכים הפנימיים של הצדדים למיזוג ושל צדדים שלישיים, המיזוג אינו מעלה חששות לפגיעה בתחרות ובציבור".

 

תחרות השתלטות יוקר המחיה צרכנים דיפלומט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד