כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יום השיבוש הלאומי"

מתנגדי הרפורמה מחריפים את המחאה: מה צפוי מחר?

כחלק מהמחאה כנגד הרפורמה המשפטית, מתוכנן למחר "יום השיבוש הלאומי", שצפוי להוציא אלפים להפגנות שיתקיימו בכל רחבי הארץ |כל הפרטים על מוקדי ההפגנות - ואלו כבישים יהיו חסומים לתנועה 

מתנגדי הרפורמה מחריפים את המחאה: מה צפוי מחר?
ההפגנה מחוץ לכנסת צילום: שיר טורם

כחלק מהמחאה הציבורית נגד הרפורמה המשפטית שמובילים חבר הכנסת שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין, מתכננים המתנגדים למחר יום מחאות כללי בו ייטלו חלק מפגינים ממגוון מגזרים. המפגינים, מבקשים מהציבור להתכונן לקראת "יום השיבוש הלאומי", כך לדבריהם, שיכלול עשרות הפגנות ומחאות ציבוריות בשלל אזורים ברחבי הארץ.

בהודעה שפרסמו ארגוני המאבק ברפורמה וזכתה לכותרת: "מול הפיכה משטרית מסוכנת - מחאה עזה!" הם מפרטים את ההפגנות והמחאות שייתקימו ברחבי הארץ: "מחר (ד׳), החל משעות הבוקר יתקיים "יום השיבוש הלאומי", כחלק מהמאבק בהפיכה המשטרית. לאורך כל היום יתקיימו הפגנות, שיירות וצעדות מחאה בערים, בגשרים ובצמתים. היום ייפתח בצעדות הורים וילדים בשעות הבוקר ויסתיים בהפגנות בתל אביב ומול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים".

להלן:

08:00 – מחאות הורים ותלמידים מחוץ לעשרות מוסדות ברחבי הארץ. לימודי דמוקרטיה בחוץ.

צפון: צומת נהלל, קדימה: תיכון עודד. מרכז: מועצה אזורית דרום השרון.

תל אביב: צומת הפיל/נמיר רוקח/דיזנגוף/הבימה. רמת גן: גשר ההלכה. גבעתיים: רחבת הקניון.

08:30 - 'פקודת מבצע – סר הביטחון' : הפגנה ברחבת מוזיאון א"י – חיים לבנון 2. מסבירים לגלנט מהו בטחון וחוסן לאומי בין הדוברים: דן חלוץ, יובל דיסקין ודן הראל.

09:30 - צעדת סטודנטים ומרצים תצא ממוזיאון ארץ ישראל

10:00 - צעדה מכיכר דיזינגוף דרך כיכר הבימה לקפלן

10:00 – שיירות כלים חקלאיים - יצאו מ 70 קיבוצים ברחבי הארץ

10:00: הפגנת מרצים, מורים ותלמידים במרכז חורב בחיפה

11:00 - הפגנת הייטקיסטים במתחם שרונה בתל אביב

12:00 – הפגנות הייטקיסטים ברחבי המדינה

12:00 – מחאת הסטודנטים במרכז זיו, חיפה

13:00: מחאת הסטודנטים בקמפוס גבעת רם, ירושלים

14:00 - עצרת חירום של כלל מקצועות הבריאות בישראל - 'בלי דמוקרטיה אין בריאות'

מול בית המשפט וייצמן 1 תל אביב

16:00 - הפגנה בגן הוורדים בירושלים - 'שומרים על צלם האלוקים שבאדם'

17:00 - יום זעם בצומת כרכור

ביקורי בית אצל שרים וחברי כנסת - עדכונים בהמשך

19:00 ועד חצות – הפגנה מול מעון הדיקטטור ברחוב עזה 35 ירושלים

20:00 – בית אריאלה בתל אביב

ממארגני מחאת "יום השיבוש הלאומי" נמסר: "מחר נשבש את הסדר הציבורי למול ממשלה שמנסה לשבש את הסדר הדמוקרטי. עשרות אלפים יצאו לפעילויות ברחבי הארץ על מנת לעצור את ההפיכה המשטרית שאין לה שום תמיכה בעם. אין ביטחון, הכלכלה קורסת, החברה נקרעת - למול כל נזקי הממשלה הללו, העם יחזיר את ישראל למסלול מגילת העצמאות".

בנוסף, תתקיים הפגנה נגד הרפורמה מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. "תנועת 'קריים מיניסטר' תקיים מחר, רביעי, ה-1.3 החל מ 19:00, הפגנה נגד ההפיכה המשטרית מול מעון ראש הממשלה בירושלים", מסרו המארגנים. "ההפגנה מול המעון היא אירוע הסיום של שורה של אירועי מחאה שיתקיימו במהלך היום ברחבי הארץ, במסגרת יום השיבוש הלאומי, עליו הכריזו מוביל המאבק בהפיכה המשטרית".

ב'קריים מיניסטר' דורשים ממשטרת ירושלים "לאפשר לאנשיה להפגין בסמוך למעון, ולא במרחק של מאות מטרים כפי שאירע במקרים קודמים". עוד אומרים  מארגני המחאה, כי  "מול ממשלה עבריינית שמקדמת הפיכה משטרית מסוכנת, נדרשת מחאה עזה. מחר משעות הבוקר אנחנו משבשים את הסדר במדינה, ובערב עולים כולנו לומר לנהג של ה D9 מרחוב עזה עד כאן! לא ניתן לכם לרסק את הדמוקרטיה, הביטחון והכלכלה, ולקרוע את העם. ההפיכה המשטרית תיתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה. אנו דורשים ממשטרת ירושלים לממש את זכותנו לקיים מחאה דמוקרטית מול מעונו מי שרומס את הדמוקרטיה ולהפסיק להתקרנף".

במשטרה הבהירו הערב, לקראת המחאות המתוכננות מחר, כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת לכלל האזרחים להביע את מחאתם תוך הקפדה על מסגרת החוק והסדר הציבורי. משטרת ישראל תפעל באפס סובלנות להפרות סדר , פגיעה ברכוש , פגיעה בסמלי שלטון ולא תאפשר חסימת צירי תנועה שאינה מאושרת על ידי המשטרה .

"הציבור כולו מתבקש לשמור על הוראות החוק ולהמנע מהשתתפות בהפרות סדר מכל סוג. בימים אלה יש להקפיד להודיע למוקד 100 של משטרת ישראל על כל אדם וחפץ חשוד או כל אירוע חריג אחר", הוסיפו במשטרה.

 במחוז תל אביב ציינו כי החל מהשעה 07:45 ייחסם מחלף השלום לשני הכיוונים. "עקב החסימות הצפויות יתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי העיר. יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות", נאמר בהודעת המשטרה.

מחאה הפגנות הפיכה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד