י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לעצור, יהיו הרוגים"

אלוף פיקוד מרכז מודה: "לא נערכנו כראוי לפוגרום"

בריאיונות לערוצי הטלוויזיה התייחס אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס לפיגוע בחווארה והתגובה היהודית לו - ואמר כי צה"ל לא נערך כראוי לתרחיש כזה. עוד אמר כי האלימות נגד חיילי צה"ל מצד יהודים מסוכנת ועלולה לגרום להרג | עוד פורסם כי גורמים בשב"כ שוחחו עם ראשי המתנחלים כדי להרגיע את הרוחות

אלוף פיקוד מרכז מודה: "לא נערכנו כראוי לפוגרום"
האלוף יהודה פוקס צילום: פלאש 90

היום (שלישי) התראיין אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס לערוצי הטלוויזיה המרכזיים, על רקע הפיגועים האחרונים והפרעות בחווארה. האלוף פוקס הודה כי בצבא לא נערכו כראוי ל"פוגרום כפי שהוא היה שם", ואמר כי "לא נערכנו לעשרות רבות של אנשים שבאים עם בקבוקי תבערה ואמצעי הדלקה, שהציתו את המקום ב-20 נקודות של פעולות טרור והפחדה של האוכלוסייה שם".

"אחרי הפיגוע נערכנו לאירועים של אלימות בכל רחבי יהודה ושומרון, מהדרום לצפון. נערכנו להפרות סדר כפי שהיו בעבר, תגברנו כוחות, אבל לא נערכנו לדבר כזה. כמעט אחרי כל פיגוע יש הודעות לבוא להפגין פה או שם, וחשבנו שלאור האירוע הקשה, תהיה הפגנה ועימותים משמעותיים, אבל לא חשבנו שיהיה ככה. אני מקווה שהדבר הזה יעצור, כי זה לא ערכי, לא ישראלי, לא יהודי ולא לעניין", אמר.

האלוף פוקס התייחס אף לאלימות ישראליים נגד החיילים: "הלוחמים הוכו, ננשכו, נחבטו ונדחפו. זה אירוע שאנחנו חייבים להתעשת ולעצור, כי יהיו פה הרוגים. צריך לתת לצה"ל, למשטרה ולמג"ב להתעסק בביטחון, וגם מי שחושב שאנחנו לא עושים כמו שצריך את מה שאנחנו עושים, במדינה הזו יש גופי ביטחון שאחראיים על כך, ואף אחד לא אמור לקחת את החוק לידיים. אף איש חוק לא עושה את מה שהם עושים. אנחנו לא זורקים אבנים בצורה רנדומלית על אנשים".

בריאיון לערוץ 12 התייחס פוקס לסוגיית התיאום הביטחוני, ואמר כי: "אנחנו בתקופה כרגע ללא תיאום ביטחוני עם הרשות הפלסטינית, נראה מה יהיה בימים הקרובים. כרגע אנחנו ללא תיאום, אבל אנחנו עושים פעולות מבצעיות גם בהגנה וגם בהתקפה לסיכול טרור. כרגע בשלב זה אין פגיעה כתוצאה מחוסר התיאום עם הפלסטינים. אנחנו נמצאים גם במרדף אחרי מפגעי הטרור, גם בהגנה וגם בסיכול של פרשיות שאנחנו מתעסקים בהם".

עוד אמר: "אנחנו אחראים על הביטחון, זו מדינה דמוקרטית, ככה זה עובד. זה גם לא נקרא לקחת את החוק לידיים כי אנשי חוק לא זורים טרור בקרב אוכלוסייה ולא זורקים אבנים על אנשים רנדומלית. צריך לעצור את זה כי יהיו פה הרוגים. צריך להיזהר. אני קורא כאן להנהגה ולאנשים ביישובים – קומץ האנשים הזה יכול להביא לאירועים, כאשר אתמול בלילה כמעט היו לנו הרוגים מאירוע של ירי דו-צדדי אחרי פתיחה באש. זה אירוע שחייבים לעצור אותו".

בשולי הדברים, פורסם בערוץ 12, כי גורמים בשירות הביטחון הכללי שוחחו עם ראשי המתנחלים - ראשי רשויות ורבנים - והזהירו אותם שלא לפעול באלימות, על רקע המהומות בחווארה.

 

 

חווארה פוגרום אלוף פיקוד יהודה פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד