כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בצל ההסלמה והזעזועים בקואליציה

סקר מנדטים חדש: מי נחלש ומי מתחזק

על פי הסקר גוש נתניהו יורד ל-59 מנדטים – ירידה של 5 מנדטים לעומת תוצאות הבחירות לכנסת ה-25. תנודות גם בגוש מתנגדי נתניהו: יש עתיד והמחנה הממלכתי עולות ב-2 מנדטים נוספים. העבודה יורדת מתחת לאחוז החסימה

סקר מנדטים חדש: מי נחלש ומי מתחזק
במליאת הכנסת צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

ההסלמה הביטחונית והסערה סביב המהפכה המשפטית גורמות לטלטלה בחברה הישראלית, ובקואליציה בפרט. על פי סקר מנדטים שערך מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע ופורסם הערב (שלישי) ב'חדשות 12' כשברקע הסדקים בממשלת נתניהו, אם הבחירות היו מתקיימות היום – מפלגת 'הליכוד' בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מאבדת 3 מנדטים, וזוכה ל-29 מנדטים ומפלגות 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' היו מאבדות גם הן 2 מנדטים יחדיו, וזוכות ל-12 מנדטים.

מנגד, המפלגות של גנץ ולפיד היו מתחזקות עם 2 מנדטים לכל מפלגה, 'יש עתיד' הייתה זוכה ל-26 מנדטים ו'המחנה הממלכתי' 14. 

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה עם 11 מנדטים, וכמותה גם מפלגת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שזוכה ל-7 מנדטים. 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן, נשארת אף היא עם 6 מנדטים, רע"מ בראשות מנסור עבאס היתה מתחזקת מ-5 ל-6.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת לראשונה בתולדות המדינה - מפלגת 'העבודה' עם 2.8% מהקולות, זאת לאחר שבמערכת הבחירות האחרונה יו"ר המפלגה מרב מיכאלי לא הייתה מוכנה להתאחד עם מפלגת 'מרצ' וכן מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו-שחאדה, שזוכה ל-2% בלבד.

סקר מנדטים בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד